افشای تصاویر و اسناد محرمانه اوین؛ گفت‌وگو با گروه سایبری «عدالت علی»

جمعه, 21ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

انتشار تصاویر هک‌شده دوربین‌های زندان اوین از سوی گروه سایبری عدالت علی برای نخستین بار در رادیوفردا، واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج ایران به دنبال داشت.

این اقدام همچنین پرسش‌هایی را درباره ماهیت و اهداف این گروه هکری آن مطرح کرد.

رادیو فردا برخی از این پرسش‌ها را با گروه عدالت علی در میان گذاشته و آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخ‌های این گروه است به پرسش‌های رادیو فردا.

هدف شما از فرستادن اسناد محرمانه زندان به رسانه‌ها، از جمله رادیو فردا،‌ چیست؟

هدف ما افشای فعالیت‌های ضد بشری رژیم علیه مردم ایران و اجازه ندادن پنهانکاری دوباره به این رژیم است و رادیو فردا یکی از رسانه‌های معتبر در جهان است. ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

این اسناد محرمانه از داخل زندان اوین شواهد قاطعی از نقض حقوق بشر است که امکان تکذیب و انکار را به آن‌ها نمی‌دهد. این‌ها شواهدی از فریاد مردم ایران برای توجه جامعه بین‌المللی و حقوق بشری است که چهره واقعی رژیم و ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضائیه در گذشته را افشا می‌کند.

بعد از این‌که تصاویر هک‌شدهٔ دوربین‌های زندان اوین را منتشر کردید، گفتید مردم باید اعتراض خود را به خیابان‌ها بیاورند. ممکن است در این باره کمی توضیح بدهید؟

ما به افشای ظلم و ستم رژیم ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد که این اعمال را پنهان کند. ما این شواهد را برای اطلاع مردم ایران در داخل و خارج از کشور و جامعه بین‌المللی افشا می‌کنیم تا ابزاری برای از سرگیری اعتراضات در خیابان‌ها و در فضای مجازی در اعتراض به نقض حقوق اساسی خود و رساندن صدای خود به جهانیان در اختیار خود داشته باشند.

در سال‌های اخیر صبر و حوصله مردم ایران از فساد در کشور در عین نقض حقوق بشر، اسراف آقازاده‌ها، حیف‌ومیل بیت‌المال در ماجراجویی‌های رژیم در خارج به سر آمده و عموم مردم، دانشجویان و روشنفکران جرئت بیشتری برای فریاد در خیابان‌ها پیدا کرده‌اند و به همین دلیل ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی و اعتراضات سراسری هستیم.

واکنش شما به معذرت‌خواهی رئیس (پیشین) سازمان زندان‌های ایران در پی انتشار تصاویر هک‌شدهٔ اوین چیست؟

اشک تمساح! موفقیت و عزم افشاگری ما در سراسر جهان به حدی بود که به رژیم فرصت تکذیب و انکار و پنهانکاری و دروغگویی نداد و چاره‌ای جز متهم کردن چند کارمند و معذرت‌خواهی نداشت. آیا فردای این معذرت‌خواهی آن‌ها برخورد و رفتار خود در قبال زندانیان را تغییر دادند؟ آیا او زندانیان سیاسی را که بدون هیچ محاکمه صادقانه‌ای در حبس به سر می‌برند آزاد کرد؟ معذرت‌خواهی از چه؟ از این بابت که موفق به ایمن‌سازی و حراست سیستم‌های کامپیوتری خود در مقابل حمله سایبری ما نشد؟

همه می‌دانند که رژیم همیشه در چنین وضعیت‌هایی دروغ گفته و سعی در پنهان کردن آبروریزی خود دارد همان‌طوری که مردم در خیابان‌ها و فضای مجازی به آن پاسخ دادند. بنابراین ما مصمم به ادامهٔ فعالیت‌هایمان هستیم.

 

درباره گروه‌تان ممکن است توضیح بدهید؟ آیا اعضای گروه شما ایرانی هستند؟

ما یک گروه ایرانی مصمم به افشای چهره واقعی این رژیم به هر صورتی با استفاده از تمام قابلیت‌های خودمان و دوستان هستیم. تغییر این رژیم در دست ماست و نه کس دیگری، و خود ما مردم ایران باید به فکر خودمان باشیم و به هیچ کسی موقعیت و فرصت تصمیم‌گیری برای ما و آینده‌مان را ندهیم.

فکر می‌کنید چرا جمهوری اسلامی نتوانست جلوی عملیات سایبری شما را بگیرد؟

خوشبختانه رژیم موفق به جلوگیری از عملیات سایبری ما نشد و امیدواریم که در آینده نیز موفق نشود. عزم راسخ و ایمان ما به راه حق در کنار حمایت‌کنندگان گرامی که به‌دلیل حساسیت‌های مربوط نمی‌توان بیشتر به آن‌ها اشاره کرد، به ما امکان فائق آمدن بر مکانیزم امنیتی ضعیف رژیم را داد و امکان دسترسی به یکی از نفوذناپذیرترین اماکن برای افشای ستم آن را مهیا کرد.

برخی ناظران می‌گویند شما گروهی از یک کشور خارجی هستید که در پوشش گروهی ایرانی فعالیت می‌کنید. پاسخ شما به آن‌ها چیست؟

این ادعای خود رژیم و لابی‌هایش در غرب است که به‌منظور خوار کردن و ضعیف وانمود کردن قابلیت‌ها و عزم راسخ شهروندان مخالف رژیم به کار می‌برد. آن‌ها معتقدند که چنین اتهاماتی از اهمیت گروه و موفقیت آن خواهد کاست. با چنین تهمت‌زنی‌هایی رژیم قصد انحراف انتقادات از مسئولیت ده‌ها سال ظلم و سرکوب در پشت دیوارهای زندان دارد.

ما گروه ایرانی مصمم به افشای چهره واقعی این رژیم به هر صورتی با استفاده از تمام قابلیت‌های خودمان و دوستان هستیم و به دستاوردهایمان تا کنون افتخار می‌کنیم. همه می‌بینیم که چطور دولت‌های غربی فقط به فکر منافع خود بوده‌اند و حاضر به سازش با این رژیم هستند. ما این امر را اجازه نخواهیم داد.

گفته می‌شود ویدئوهای دوربین‌های زندان اوین در نتیجهٔ نزاعی داخلی به رسانه‌ها درز پیدا کرد. نظر شما چیست؟

این ویدیوها متعلق به ما [گروه] «عدالت علی» است و ما آن‌ها را با هک سیستم‌های کامپیوتری زندان اوین به دست آورده‌ایم و نمی‌توانستیم بدون همکاری و یاری هموطنان بسیار شجاع‌مان که جان خود را به خطر انداختند به همان نسبت موفق بشویم. این شایعه‌پراکنی خود رژیم برای سرپوش گذاشتن و جلوگیری از آبروریزی بوده که در این امر موفق نبوده است و نخواهد بود.

به نظر می‌رسد که حساب کاربری شما در توئیتر به دلیل نقض قوانین توئیتر مسدود شده است. در این باره توضیح می‌دهید؟

همان‌طوری که در کانال تلگرام رسمی‌مان اعلام کردیم، عوامل رژیم با قوانین شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی آشنایی دارند تا بتوانند صدای اعتراض ما را خفه کنند و بدین جهت قلدرهای خود را برای ریپورت کردن ما بسیج کردند. ما کوتاه نخواهیم آمد و صدایمان را از هر کانالی و به هر صورتی که امکان داشته باشد، به گوش همگان خواهیم رساند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.