گزارشی از آخرین وضعیت هیراد پیربداقی و عسل محمدی؛ تداوم بلاتکلیفی در بند ۲۰۹

شنبه, 22ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عسل محمدی و هیراد پیربداقی، فعالین کارگری از تاریخ ۱۵ آبان‌ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین به سر می برند. بازداشت این شهروندان همراه با تفتیش منزل آنان صورت گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم سپری شدن یک هفته، عسل محمدی و هیراد پیربداقی، فعالین کارگری کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شوند.

این فعالین کارگری روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه پس از تفتیش منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. خانم محمدی روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه به یکی از سلول‌های جمعی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع، در جریان بازداشت، شواهد نشان‌دهنده ورود خشونت آمیز نیروهای امنیتی و تفتیش منزل آنها بود. روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه، آقای پیربداقی در خصوص اتهام اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه این شهروندان به همراه ۷ تن از فعالین مدنی دیگر با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این فعالین اطلاعی در دست نیست.

عسل محمدی و  هیراد پیربداغی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.