قهرمان سابق ووشو از «​​​​​​​حمله و اسیدپاشی» به خود و شاگردانش در اصفهان خبر داد

سه شنبه, 25ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

حمیدرضا لادور، قهرمان سابق ووشو ایران

حمیدرضا لادور، قهرمان سابق ووشو ایران

یک قهرمان سابق ووشو ایران می‌گوید که او و شاگردانش چندین بار از سوی «افرد ناشناس» مورد «​حمله و اسیدپاشی»​ قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا لادور به خبرگزاری ایسنا گفته است که هنگام خارج شدن از خانه ووشو اصفهان مورد حمله قرار گرفته و روی ماشین شخصی‌اش اسید ریخته‌اند.

او از «​درگیری‌های زیاد در محلی که خانه ووشو اصفهان در منطقه مارچین واقع شده است»​ خبر داده که به گفته او، آن‌جا را «​به محل ناامنی برای ورزشکاران»​ تبدیل کرده است.

قهرمان سابق ووشو ایران افزوده که موضوع خانه ووشو «​جریان عمومی»​ دارد و از شکایت خود با عنوان «بحث رعب و وحشت عمومی»​ در این زمینه خبر داده است.

همزمان محسن روناسی، رئیس هیئت ووشو استان اصفهان، از پیگیری علت واقعه خبر داده و اظهار داشت که اتفاقاتی از این دست در ورزشگاه‌های مناطق اطراف شهری زیاد رخ می‌دهد چون معتقدند ورزشگاه‌های محلی صرفاً برای استفاده افراد داخل محله است که باور غلطی است.

اسیدپاشی در حالی تکرار می‌شود که با تصویب مجلس ایران، «اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه، اقدام مرتکب افساد فی الارض محسوب می‌شود».

طبق قانون مجازات اسلامی، برای اتهام افساد فی الارض اشد مجازات، یعنی اعدام، در نظر گرفته شده است اما در مواردی نیز احکامی چون قطع دست و پا و یا تبعید صادر می‌شود.

اکثر قابل توجه قربانیان اسیدپاشی، بر اساس گزارش‌ها از جمله گزارش مجلس شورای اسلامی، زنان هستند اگرچه آمار دقیقی از شمار قربانیان و آسیب‌دیدگان اسیدپاشی در ایران مشخص نیست.

پیش از این مقامات وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بودند که سالانه ۶۰ تا ۷۰ نفر در کشور قربانی اسیدپاشی می‌شوند.

در گسترده‌ترین نوع اسیدپاشی در ایران، در سال ۱۳۹۳ چهار زن در اصفهان قربانی آن شدند. مسئولان می‌گویند عامل این اسیدپاشی‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند. عدم شناسایی عاملان اسیدپاشی با انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های ایران و رادیو فردا/ ف.ق/ ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.