مصطفی دانشجو، درویش گنابادی از ادامه تحصیل منع شد

پنجشنبه, 27ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علیرغم رای دادگاه مبنی بر الزام دانشگاه‌ به‌ پذیرش‌ مصطفی دانشجو، پس از ثبت نام توسط دانشگاه آزاد، دسترسی این وکیل دادگستری و درویش گنابادی به محتوای آموزشی مسدود و مجوز پذیرش وی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی دانشجو، درویش گنابادی از ادامه تحصیل منع شد.

پیشتر آقای دانشجو از تحصیل محروم شده و در مراحل اعتراض به این موضوع، قاضی‌ دادگاه حقوقی‌ تهران‌ حکم‌ بر الزام دانشگاه‌ به‌ پذیرش‌ و‌ ادامه‌ تحصیل‌ وی صادر کرده بود. در نهایت مجوز برای‌ پذیرش‌ وی صادر و در سال‌ تحصیلی‌ جدید توسط دانشگاه آزاد پذیرش شد.

با این حال مجدداً دسترسی‌ این وکیل دادگستری به‌ سامانه یادگیری و آموزشیار مسدود و و مجوز پذیرش وی لغو شد.

در اردیبهشت سال ۹۲ نیز، بنا بر نامه‌ی حراست کل دانشگاه آزاد از ادامه‌ی تحصیلات تکمیلی مصطفی دانشجو، از وکلای دراویش گنابادی که مدتی را هم در زندان اوین گذرانده بود در رشته‌ی حقوق جزا و جرم‌شناسی جلوگیری شد.

پروانه وکالت این وکیل دادگستری در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهاى امنیتی لغو و سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ را به همراه سایر مدیران سایت مجذوبان نور و وکلا و فعالان حقوق دراویش تحت عناوین اتهامی عضویت در فرقه ضد امنیتی دراویش، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان مقامات رسمی در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس بود.

مصطفی دانشجو شامگاه ۱۶ تیرماه ۹۷ در خانه مادری خود بازداشت و پس از ۴۵ روز نگهداری در سلول انفرادی ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات به قرنطینه زندان اوین منتقل و از آنجا به بند ۴ که مخصوص نگهداری مجرمان مالی و اقتصادی است منتقل شد و در تاریخ ۲۵ آذرماه همان سال به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به هشت سال حبس محکوم شد. وی سرانجام در تاریخ ۱۵ اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.