مرگ و مصدومیت ۱۷ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

شنبه, 29ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

 

مرگ و مصدومیت ۱۷ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – امروز‌ شنبه ۲۹ آبان‌‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۷ کارگر در شهرهای تهران، آوج و اصفهان دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۱۵ کارگر مصدوم شده و ۲ کارگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری برنا، بامداد امروز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: درپی سقوط جرثقیل در محل احداث سیلوی گندم در روستای لک از توابع شهرستان آوج یک کارگر کشته و ۱۲ کارگر مصدوم شدند.

قدرت الله مهدیخانی در این باره اظهارداشت: حوالی ساعت ۱.۱۵ بامداد امروز شنبه سقوط جرثقیل در محل پروژه احداث سیلوی گندم واقع در روستای لک از توابع بخش مرکزی شهرستان آوج موجب ریزش بخشی از دیواره سیلو و مصدومیت ۱۲ کارگر و فوت یک نفر از کارگران شد.

وی افزود: پس از اطلاع از این حادثه با اعزام سه دستگاه آمبولانس از قزوین و یک دستگاه از شهر آبگرم نیروهای اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در محل حاضر شدند و به یاری مصدومان و حادثه دیدگان شتافتند.

مهدیخانی تصریح کرد: همچنین چهار دستگاه آمبولانس از اورژانس زنجان به همراه دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر در منطقه حاضر شدند و مصدومان را از زیر آوار خارج کردند.

وی یادآورشد: عملیات امداد و نجات تا ساعت ۶ بامداد ادامه داشت و پس از خارج کردن مصدومان از زیر آوار تعداد ۵ نفر از مجروحان به بیمارستان شهر قیدار در استان زنجان و ۷ نفر از مجروحان حادثه به بیمارستانهای استان قزوین منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران یادآور شد: متاسفانه یک نفر از کارگران به دلیل شدت جراحات وارد شده جان باخت و ۱۲ نفر مصدوم شدند که حال ۵ نفر از آنها کمی وخیم است.

مهدیخانی اظهارداشت: برخی از مصدومان از ناحیه نخاع آسیب دیده اند و شرایط خوبی ندارند و تلاش برای درمان آنها ادامه دارد.

وی گفت: متاسفانه جرثقیل بکار گرفته شده استاندارد لازم را نداشته و در هنگام کار سقوط کرده و موجب کشتاهخ و مجروح شدن کارگران شده که علت دقیق حادثه در حال حاضر توسط کارشناسان در دست بررسی است.

مصدومیت سه کارگر در تهران

به گزارش ایلنا، روز جمعه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش نشانی از مصدومیت سه کارگر به دلیل انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در محله اتابک تهران خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۲۱ و ۲۲ دقیقه امشب یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان قدیمی در خیابان ذوالفقاری محله اتابک بالاتر از خیابان منصور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شود، ادامه داد: محل آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی دو طبقه به وسعت ۱۰۰ متر بود که در قسمت بر خیابان این ساختمان یک مغازه بود و یک حیاط کوچک پشت سر آن قرار داشت و قسمت انتهای ساختمان های دو طبقه قرار داشت..

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه از طبقه همکف به عنوان کارگاه تولید کیف و مصنوعات پارچه و چرم استفاده می‌شد، تصریح کرد: حجم زیادی از توپهای پارچه و مواد اینچنینی هم در داخل راهرو و هم در قسمت حیاط قرار داشت که همه شعله ور بود همچنین طبقه بالای همکف محل اسکان و استراحت شبانه کارگران بود.

ملکی با بیان اینکه چند کارگر افغانستانی در این کارگاه کار می کردند و شب ها نیز در همین مکان استراحت می کردند، خاطرنشان کرد: آتش تمام بخشهای این ساختمان را فراگرفته بود و فقط مغازه در امان مانده بود. دو نفر از کارگران نیز در محل حادثه محبوس شده بودند و آتش نشانان به سرعت همزمان با خاموش کردن آتش با احتیاط کامل به سمت محل حضور این افراد رفتند و توانستند خوشبختانه این دو نفر را زنده اما در شرایطی که دچار مصدومیت و سوختگی شده بودند پیدا کرده و از ساختمان خارج کنند. یک نفر دیگر هم مصدوم شده بود و آتش نشانان هر سه نفر را به عوامل اورژانس که از ابتدا در محل حادثه حضور داشتند تحویل دادند.

به گفته ملکی بخشی از دیوار این ساختمان نیز به دلیل حرارت و انفجارهایی که صورت گرفته بود فروریخته بود.

مرگ یک کارگر در اصفهان

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، یک کارگر ساختمانی به همراه مالک یک واحد مسکونی در اصفهان در اثر ریزش آوار سقف دچار حادثه شدند که متاسفانه کارگر مصدوم و مالک خانه جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، یک کارگر ساختمانی به همراه مالک خانه‌ای واقع در خیابان بهارستان غربی، محله بهرام آباد اصفهان، حوالی ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح امروز (شنبه۲۹ آبان ماه) بر اثر ریزش آوار سقف خانه دچار حادثه شدند.

فرهاد کاوه آهنگران (سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان) با تایید این خبر گفته است: در این حادثه سقف خانه بر روی کارگری حدود ۲۰ساله و مالک ۳۷ساله خانه فرو می‌ریزد که متاسفانه مالک جان خود را از دست داد و کارگر به دلیل شدت جراحات وارده پس از انجام اقدامات اولیه توسط تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعزام شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.