دانشگاه کالیفرنیا آزمون ورودی برای پذیرش دانشجو را حذف کرد!

یکشنبه, 30ام آبان, 1400
اندازه قلم متن
دانشگاه کالیفرنیا آزمون ورودی برای پذیرش دانشجو را حذف کرد!

‌ سیستم دانشگاهی کالیفرنیا به طور رسمی به استفاد از نمرات آزمون “استاندارد” در هنگام پذیرش متقاضیان پایان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهونیوز، دانشگاه کالیفرنیا به هنگام پذیرش دانشجو از آنها آزمون‌های استاندارد دریافت می‌کرد تا با استفاده از ارزیابی متقاضیان در این آزمون‌ها،‌ اقدام به پذیرش دانشجو کند.

سیستم دانشگاهی کالیفرنیا سال گذشته متعهد شد استفاده از آزمون‌های ورودی “SAT” و ” ACT” را متوقف کند. چراکه در آن زمان استدلال منتقدان این آزمون‌ها این بود که دریافت چنین آزمون‌هایی از داوطلبان کم درآمد،‌ معلول و اقلیت، مغرضانه است.

“جونیر جولیت هیل” از مدافعان حذف این آزمون‌ها می‌گوید: بعضی از مردم نمی‌توانند از عهده تدریس خصوصی برآیند و یا ابزار لازم برای انجام آن را ندارند.

کتی جویس دانشجوی سال دوم دانشگاه کالیفرنیا نیز در این رابطه گفت: من فکر میکنم تست استاندارد فشار زیادی بر دانشجویان وارد می‌کند. یک آزمون نباید تعیین کند که یک متقاضی می‌تواند وارد دانشگاه شود یا نه.

این دانشجو افزود : آزمون دادن یک مهارت است که خیلی از متقاضیان در آن ضعیف هستند ولی این به این معنا نیست که در درس‌های خود ضعف دارند. ‌

جویس خاطرنشان کرد: بیشتر دبیرستان‌ها آموزش رایگان ارائه می‌دهند اما من فکر میکنم با شرکت در کلاس‌های خصوصی توانایی داوطلب برای پذیرش افزایش می‌یابد. البته که همه چیز در نهایت به میزان مطالعه و تلاش بستگی دارد. 

در راستای حذف این آزمون،‌دانشگاه کالیفرنیا امسال در پذیرش  دانشجویان خود تنوع زیادی داشت و متقاضیان از گروه‌های نژادی و قومیتی متفاوت،‌ ۴۳ درصد از دانشجویان ورودی کالیفرنیا در پاییز ۲۰۲۱ میلادی را تشکیل می‌دهند.

اینتی کارانزا دانشجوی سال دوم دانشگاه کالیفرنیا گفت: هنگام ورود به دانشگاه من استرس زیادی داشتم. مجبور بودم معلم خصوصی بگیرم و به یاد دارم مادرم برای مدت چندین ماه مرا درکلاس‌های خصوصی آمادگی برای آزمون “SAT” ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم تیم‌های پذیرش در دانشگاه راه های جدیدی برای سنجش داوطلبان واجد شرایط ارائه دهند.

بنا بر اعلام دفتر پذیرش دانشگاه کالیفرنیا،‌ پس از تغییرات اعمال شده در حذف آزمون ورودی،‌ داوطلبان بر اساس معدل دبیرستان،‌برنامه‌های فوق‌ برنامه،‌ دوره‌های آموزشی و پاسخ به سه سوال مقاله‌ای که به طور تصادفی انتخاب می‌شوند،‌مورد ارزیابی قرار میگیرند.

دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده که این دانشگاه همچنان ملزم و متعهد به حفظ یک فرآیند پذیرش منصفانه است تا هر متقاضی را به شیوه‌ای عادلانه بررسی کند و با نابرابری‌های سیستماتیک مبارزه کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.