نماینده مجلس: مخالفان واردات واکسن و داروی کرونا باید به جرم جنایت علیه بشریت تعقیب شوند

یکشنبه, 30ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس ایران

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی

یک نماینده مجلس ایران با اشاره «خط و نشان کشیدن‌های برخی مسئولان و مافیای داروی کشور برای ممانعت از ورود قرص درمانی کرونا به کشور» خواستار «تعقیب داخلی و بین‌المللی» این افراد به جرم «جنایت علیه بشریت» شد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام با انتشار توئیتی در روز یک‌شنبه ۲۹ آبان بدون اشاره به نام مسئولان و جزییات موانع‌تراشی آن‌ها در واردات داروی کرونا به کشور گفته است که «باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل عمد تحت تعقیب داخلی و بین‌المللی قرار داد».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که واردات دیرهنگام واکسن کرونا به کشور تحت تاثیر سخنان رهبر جمهوری اسلامی در سال گذشته، موجب تشدید بحران کرونا و ثبت رکوردهای بالایی از آمار مرگ‌ومیر و مبتلایان در ماه‌های گذشته شد.

علی خامنه‌ای دی‌ ۹۹ ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران را «ممنوع» اعلام کرد و در پی این اظهارات بسیاری از مقامات ایران از سخنان علی خامنه‌ای دفاع و ضمن مخالفت با ورود واکسن‌های پرمصرف جهانی بر تولید واکسن کرونا در داخل تاکید کردند.

در همین حال تعدادی از وکلا و یک فعال مدنی که تابستان امسال قصد شکایت از برخی مسئولان به دلیل «سوءمدیریت کرونا» را داشتند، مرداد امسال بازداشت شدند.

از میان این بازداشت‌شدگان، مصطفی نیلی و آرش کیخسروی، وکیل و مهدی محمودیان، فعال مدنی که هم‌چنان در بازداشت به‌سر می‌برند، پیشتر دلیل تداوم بازداشت خود را «خودداری از امضای تعهدنامه مبنی بر عدم شکایت از علی خامنه‌ای و دیگر مقامات جمهوری اسلامی به دلیل سوءمدیریت کرونا» عنوان کرده بودند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.