خاطرات هاشمی، مشورت جنتی و خزعلی براى کنترل حوزه رهبرى

یکشنبه, 30ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

khaterat_112121.jpgیکم فرودین ۱۳۷۲

پیش از ظهر با عفت به دیدن بانو خدیجه ثقفی، همسر امام رفتیم. بیمار هستند؛ براى معالجه به انگلستان رفته، اما نتیجه‌اى نگرفته‌اند، ولى روحیه خوبى دارند.

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۷۲

عصر، ساعتى جت اسکى سوارى کردم و به نقاط دور دست دریا رفتم؛ چون محافظان نتوانستند همراه باشند، ناراحت شده بودند.
محسن رضایى، فرمانده‌کل سپاه پاسداران و حمید میرزاده آمدند؛ مذاکراتى داشتیم. آقاى رضایى از سیاست‌هاى تنگ‌نظرانه‌اى که مانع سرمایه‌گذارى‌ها و جلب سرمایه خارجى‌ و امنیت اقتصادى مى‌شود، انتقاد داشت و گفت دارند مراکز اشغال شده توسط سپاه در جنگ را بررسى مى‌کنند که هنوز حدود یک هزار و سیصد مورد است تا موارد مورد نیاز انتقال قطعى شود و موارد غیرلازم به ارگان‌ها برگردد.

جمعه ۶ فروردین

آقاى علی شمخانى آمد و راجع به ادغام نیروهاى نظامى ارتش و سپاه پیگیرى کرد.

شنبه ۷ فروردین

در بندر آقاى میرى از طرح توسعه اسکله ‌ارتش به جاى ایجاد اسکله جدید گفت. در اسکله مشاهده شد که جایگاه بارگیرى اختصاصى شناورهاى والفجر خالى است و اجازه استفاده به شناورهاى سپاه نمى‌دهند با توجه به صرفه‌جویى زیاد در رفت و آمد و هزینه، گفتم مشترکاً استفاده کنند.

یکشنبه ۱۵ فروردین

سران مؤتلفه آمدند و در مورد ائتلاف با گروه‌هاى اسلامى دیگر مشورت کردند. درباره تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت کردند که گفتم من نیاز به تبلیغات ندارم؛ تبلیغات باید روى اصل حضور مردم پاى صندوق‌هاى رأى باشد.

جمعه ۲۰ فروردین

عصر آقاى علی لاریجانى، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمد. در مورد بعضى از مطبوعات مزاحم، نظراتى براى راه حل ابراز شد.

یکشنبه ۲۲ فروردین

شب میهمان رهبرى بودم. ایشان نامه آیت‌الله منتظرى را خواندند که به دادگاه ویژه روحانیت و وزارت اطلاعات حمله کرده‌اند؛ البته مؤدبانه. درباره جواب مشورت شد.

سه‌شنبه ۲۴ فروردین

آقایان ابوالقاسم خزعلى، احمد جنتى، حسین راستى کاشانی، محی‌الدین انوارى و محمدعلی موحدى کرمانى آمدند. براى فعال کردن کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان اصل ۱۱ قانون اساسى، براى کنترل حوزه رهبرى مشورت کردند. نظراتم را دادم. قرار شد اول با خود رهبرى صحبت کنند. نگران‌اند که باعث رنجش رهبرى شود و از طرف دیگر احساس وظیفه مى‌کنند؛ ضمن اینکه اشکالاتى هم در بخش‌هاى تحت حوزه رهبرى مثل بنیاد مستضعفان و دادگاه ویژه روحانیت و… دیده‌اند.

آقاى انوارى براى هزینه‌هاى جامعه روحانیت مبارز کمک خواست و آقاى جنتى در مورد مشکل اخلاقى یکى از مدیران تذکر داد.

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۷۲

آقاى محسن رضایى آمد. گزارش عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکارى سپاه را داد. آنها در حدود سى میلیارد تومان طرح گرفته‌اند. براى گرفتن امتیاز تلفن موبایل استمداد کرد و گزارش سفر مدیرانش به آمریکا و دیدن امکانات فراوان شرکت مورد نظر را داد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۲

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.