بیخبری از وضعیت غازی عباسی زندانی محکوم به اعدام

سه شنبه, 23ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

ghazi abbasi

به گزارش خبرگزاری هرانا، غازی عباسی از شهروندان عرب اهل شهرستان شادگان (فلاحیه) از قرنطینه زندان کارون به اداره اطلاعات منتقل شده است و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غازی عباسی فرزند احمد، زندانی سیاسی زندان کارون روز دوشنبه ۸ مهر ماه به نقطه نامعلومی منتقل شد.

کریم دیحیمی فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: “صبح روز دوشنبه ۸ مهر ماه غازی عباسی با خانواده خود تماس گرفته و گفته که در قرنطینه زندان کارون بسر می‌برد و معلوم نیست که کی وچه وقت حکم اعدام او را اجراء می‌کنند.”

وی در ادامه گفت: “غازی عباسی از چهار نفر محکوم به اعدام اهل فلاحیه است که روز جمعه ۵ مهر ماه ساعت ٣ ظهر از بند ٨ زندان کارون منتقل می‌شود. در ابتدا هم بندیان وی شک کرده بودند که او را به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کرده‌اند اما با تماس غازی عباسی در صبح روز دوشنبه (۸ مهر ماه) مشخص شد که او را به قرنطینه زندان کارون منتقل نموده بودند. اما پس از صدور بیانیه از سوی سازمان عفو بین الملل در تاریخ جمعه ۱۲ مهر ماه وی را به اداره اطلاعات اهواز منتقل کرده و تا امروز از سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.”

وی در پایان گفت: “خانواده قاضی عباسی در مورد سرنوشت وی بسیار نگران هستند.”

این زندانی سیاسی به همراه سه تن دیگر از شهروندان عرب اهل شهرستان شادگان (فلاحیه) در مورخه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۱ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده‌اند.

مقامات قضائی روز شنبه ۲۲ تیر ماه سال جاری تأیید احکام اعدام این چهار تن را از سوی دیوان عالی کشور به محکومین و خانواده‌ها ابلاغ کرده‌ و ایشان در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.