معوقات مزدی کارگران آتش‌نشانی زاهدان

چهارشنبه, 3ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – کارگران آتش‌نشانی زاهدان، از عدم پرداخت معوقات مزدی سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۶ خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، نماینده کارگران آتش نشانی زاهدان گفت: معوقه های حقوقی سال ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ مان را هنوز دریافت نکرده‌ایم. این پول در آن زمان شاید دردی از ما دوا می کرد اما در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد.

 حسین علی محمودیذ می افزاید: نیروهای آتش نشانی با توجه به جمعیت زاهدان بسیار کم هستند و فشار و حجم کارشان زیاد است و هر آتش نشان به جای ۴ نفر کار می کند و به اندازه یک نفر حقوق می گیرد.

وی می گوید: با توجه به اینکه آتش نشانی یکی از مشاغل سخت و زیان آور است اما یکی از محبوب ترین شغل های دنیاست، این در حالی است که در تمام استان کارگران آتش نشانی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور محرومند و دلیل آن هم کم کاری کارفرمایان است.

نمایندگان کارگران آتش نشانی زاهدان می گوید: با توجه به اینکه آتش نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می شود، ما نباید بیش از ۱۳۶ ساعت در ماه کار کنیم اما بالای ۲۴۰ ساعت در ماه کار می کنیم و روزهای تعطیل و مناسبت ها را هم شیفت هستیم و در نهایت ۶۴ ساعت اضافه کار به ما پرداخت می کنند .

وی می گوید: ما اعتراض های زیادی داشتیم و مراتب آن را به شورای شهر و شهردار قبلی هم اعلام کرده ایم اما متاسفانه شهردار قبلی ما را به دفترش هم راه نمی داد، چه به اینکه بخواهد به مشکلات ما رسیدگی کند.

محمودی می‌افزاید: آتش‌نشان‌های شهرهای بزرگ برای انجام کارهای‌شان مانند پخت و پز، نظافت و… در آتش نشانی نیرو دارند اما آتش نشانان زاهدانی خودشان باید این کار‌ها را انجام دهند.

او می گوید: برای ده شبانه روز حق غذا (شام و ناهار و صبحانه) تنها ۸۰ هزار تومان به آتش نشانان پرداخت می شود. نمی‌دانیم از کدام مشکل‌مان بگوییم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.