زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی ارومیه

شنبه, 6ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۴ آذرماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان ارومیه، یک کولبر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز پنج‌شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰، تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان ارومیه، منجر به زخمی شدن یک کولبر شد.

بر اساس گزارش، هویت این کولبر نیهاد محمدپور، ٢۵ ساله، فرزند عبدالله، متاهل و دارای یک فرزند و اهل روستای “ژاراژی” از توابع منطقه مرگور سهرستان ارومیه عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: کولبر مورد اشاره که بدون اخطار قبلی هدف شلیک ماموران قرار گرفته از ناحیه سینه به شدت زخمی شده و جهت مداوا به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران؛ ویژه سال ۲۰۲۰ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۰۹ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۹ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۴ کولبر زخمی شدند و ۵ کولبر جان باختند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.