فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۱۴ کارگر در تبریز

یکشنبه, 7ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا –  شنبه ۶ آذر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۴ کارگر در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز دچار مصدومیت شدند. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۶۳ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار طی سال جاری در این استان خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰، چهارده کارگر در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز بر اثر دودگرفتگی دچار مشکلات تنفسی شدند.

یکی از مسئولان آتش نشانی شهرک صنعتی سلیمی شهرستان آزادشهر تبریز در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در کارخانه «نوردکاران فولاد غرب» که منجر به مصدومیت حدود ۱۴ کارگر این واحد تولیدکننده انواع ساندویچ پانل، پلی‌استایرن و پلی‌یورتان، اظهار داشتند: حوالی ساعت ده و هفت دقیقه صبح شنبه (ششم آذر ماه) حدود ۱۴ کارگر کارخانه «نوردکاران فولاد غرب» به دلیل یک آتش‌سوزی جزئی ناشی از سوختن بخش از محصولاتی که خود تولیدکننده آن هستند و در کنار سالن تولید انباشته شده بود بر اثر دودگرفتگی دچار مشکلات تنفسی شدند که با کمک امدادگران آتش نشانی به بیرون از کارخانه منتقل شدند.

به گفته این مسئول؛ حدود ۸ کارگر دچار آسیب دیدگی تنفسی شدند که وضعیت سه نفرشان حادتر از بقیه بود.

طبق اظهارات وی؛ بوی نامطبوع و تصاعد گازهای اسیدی ناشی از سوختن مواد شیمیایی ریه‌های کارگران این واحد تولیدی را درگیر کرده بود. همزمان سه تا چهار کارگری که بیشتر از بقیه همکاران دچار مشکلات تنفسی شده بودند برای خاموش کردن آتش در محیط کار خود تلاش کرده بودند که به بیمارستانی در شهرستان آزادشهر منتقل شدند.

مرگ ۶۳ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۶۳ نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت، از این موارد ۴۶ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با ۳۲ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین برق گرفتگی با ۱۶، جسم سخت با ۱۰ و سایر با ۵ در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۵ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۶ مورد در مرداد ماه ثبت شده است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۰ فوتی، آمل با هفت و چالوس با شش مورد بیشترین و شهرستان‌های رامسر، فریدونکنار و میاندرود هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

عباسی تصریح کرد: در هفت ماهه امسال ۵۷۷ نفر شامل ۵۷۷ مرد و مابقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.