یک شکارچی غیرمجاز در بوشهر به مجازات جایگزین حبس محکوم شد

یکشنبه, 7ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزار هرانا – یک شکارچی غیرمجاز در بوشهر توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دشتستان به همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در جهت جلوگیری از شکار به مدت شش ماه و همچنین تهیه ۲۵ جلد کتاب، جمعا به مبلغ پانصد هزار تومان، در جهت تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان، بدل از ۶ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، یک شکارچی غیرمجاز در بوشهر توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دشتستان به مجازات جایگزین حبس محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در این خصوص گفت: “دادرس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دشتستان در حکم سبزی برای متخلفی که اقدام به کوخه نشینی (شروع به زنده گیری پرندگان شکاری) نموده بود، بجای شش ماه حکم حبس تعزیزی، این متخلف شکار و صید را به همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در جهت جلوگیری از شکار به مدت شش ماه و همچنین تهیه ۲۵ جلد کتاب (جمعا به مبلغ پانصدهزار تومان) در جهت تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان محکوم کرد”.

گفتنی است با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است.

بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.