اعتصاب غذای بابک آقازاده در زندان مراغه

دوشنبه, 8ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – بابک آقازاده، شهروند و رفتگر شهرداری ملکان، از روز شنبه ۲۹ آبان ماه، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان و عدم رسیدگی پزشکی در زندان مراغه دست به اعتصاب غذا زده است. آقای آقازاده پیشتر توسط دادگاه انقلاب مراغه به ۵ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲۹ ماه و دو هفته حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰، بابک آقازاده، شهروند و رفتگر شهرداری ملکان، در زندان مراغه دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای آقای آقازاده در اعتراض به شرایط نامناسب زندان و عدم رسیدگی پزشکی، علیرغم ناراحتی کلیوی وی صورت گرفته است.

این شهروند در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر در حین کار بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد. وی حدود دو ماه بعد پس از انتقال به زندان تبریز با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای آقازاده نهایتا توسط دادگاه انقلاب مراغه به ریاست قاضی محمد جباری، از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به ۵ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲۹ ماه و دو هفته حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

بابک آقازاده پیش از این در شهرداری شهرستان ملکان به عنوان رفتگر مشغول به کار بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.