تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی ۳ زندانی از چوبه دار

دوشنبه, 8ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی در تهران که پیشتر در از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین ۳ زندانی در شهرهای زابل و شاهرود که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه شرق، حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور تایید شد.

بر اساس این گزارش، در دی‌ماه سال ۹۵، مردی به نام داود با اورژانس تماس گرفت و در خواست کمک کرد. مأموران اورژانس دقایقی بعد به خانه وی رفتند و با جنازه همسر ۵۵ ساله‌اش روبه‌رو شدند که آثار سوختگی روی بدن و پاهای او نمایان بود. به‌ این‌ ترتیب پلیس در جریان قرار گرفت و جنازه به پزشکی قانونی منتقل شد.

وقتی پزشکی قانونی علت فوت زن میانسال را سوختگی درجه سه اعلام کرد، علیه همسرش کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای داود به جرم قتل عمد اشد مجازات را خواست.

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: من و همسرم ۲۹ سال با هم زندگی کردیم. من بازنشسته بودم و حقوق بازنشستگی کفاف مخارج زندگی را نمی‌داد. به‌ همین‌ خاطر از صبح تا دیروقت با ترازوی وزن‌کشی کار می‌کردم.

متهم ادامه ادامه داد: پسرم می‌گفت باید به مدرسه غیرانتفاعی برود و چون نمی‌توانستم در مقابل خواسته‌هایش پاسخ منفی بدهم، قبول کردم. تنها مشکلم با همسرم این بود که همیشه بدون اجازه از جیبم پول برمی‌داشت.

متهم گفت: آخرین‌بار ۸۰۰ هزار تومان روی تخت پسرم گذاشته بودم تا آن را با خودش به مدرسه ببرد، ولی وقتی پسرم از خواب بیدار شد، گفت پولی روی تختش نبوده است. آنجا بود که فهمیدم بار دیگر همسرم پول را برداشته است.

او افزود: من به همسرم مشکوک شده بودم و فکر می‌کردم برادرش برایش مواد مخدر می‌آورد و او معتاد شده است. وقتی این موضوع را به او گفتم، عصبانی شد. من به شوخی به پای همسرم لگد زدم، اما چون مدتی قبل تصادف کرده و پایش شکسته بود، گفت قادر به حرکت نیست.

من همسرم را به حمام بردم و شیر آب داغ را باز گذاشتم تا شاید آب داغ درد پای همسرم را بهبود دهد، اما ۱۰ دقیقه بعد وقتی با فریادهای همسرم به حمام برگشتم، متوجه شدم او داخل وان گرفتار و با آب داغ دچار سوختگی شده است. به دنبال این حادثه او خودش در خانه به سوختگی‌ها پماد می‌زد تا اینکه دو هفته بعد از این ماجرا سر کار بودم که پسرم تماس گرفت و گفت حال مادرش بد شده است. وقتی به خانه رسیدم، همسرم جان سپرده بود.

بعد از گفته‌های متهم، وی توسط دادگاه به اعدام محکوم شد، اما رأی صادره در دیوان عالی کشور نقض و متهم یک‌ بار دیگر در شعبه ۵ محاکمه و به اعدام محکوم شد که باز هم رأی صادره نقض شد.

با توجه به اینکه شعبه هم‌عرض و دیوان‌ عالی هر دو بر نظر خود اصرار کردند، هیئت عمومی دیوان عالی کشور که متشکل از همه قضات دیوان عالی است، رأی صادر شده را مورد بررسی قرار داد و حکم اعدام را تأیید کرد.

رهایی از اعدام ۲ زندانی در شاهرود

به گزارش مهر، دو زندانی در شهرستان شاهرود با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس دادگستری شاهرود در این خصوص گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به قتل فردی توسط همسرش از طریق سوختن در آتش بود که در سال ۹۵ رخ داده و منجر به صدور حکم اعدام برای متهم به قتل شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته نهایتاً رضایت اولیا دم اخذ شد.

احمد مطهری نسب افزود: پرونده دیگر مربوط به قتل شخصی توسط برادرش بود که در سال ۹۸ به وقوع پیوسته و به صدور رأی اعدام توسط محاکم قضائی منجر شده بود که با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافت.

رئیس دادگستری شاهرود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار زندانی محکوم به اعدام با تلاش معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف از چوبه دار رهایی یافتند.

رهایی از اعدام یک زندانی در زابل

به گزارش رکنا، یک زندانی در زابل به دنبال بخشش اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: به دنبال وقوع یک فقره قتل عمد و صدور حکم اعدام برای متهم به قتل، این پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۶ مستقر در زندان زابل ارجاع شد.

حمیدرضا بندانی افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف پرونده به صلح و سازش ختم شده و این زندانی از اعدام رهایی یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.