سرپرست دانشگاه صنعتی شریف : پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی شریف هستم

دوشنبه, 8ام آذر, 1400
اندازه قلم متن
پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی شریف هستم

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت امیرحسین مرادی و علی یونسی دو دانشجوی بازداشتی ، پیگیری آن را از وظایف رئیس دانشگاه دانست و گفت: در یک ماه گذشته علاوه بر ارسال نامه با رئیس قوه قضائیه ملاقات داشته‌ام و به همراه برخی مسئولان دانشگاه با معاون اول قوه قضائیه نیز جلسه‌ای برگزار شده است. امیدوار هستیم پیگیری‌ها موثر باشد و در جلسات بعدی خبرهای خوبی برایتان داشته باشم.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول جلیلی در دیدار مجازی با دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف که با هدف شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها انجام شد،اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این جلسات ادامه‌دار باشد و چندبار در سال برگزار شود چرا که ارزش این جلسات به تداوم آن‌هاست.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در مورد حضوری شدن فرآیندهای دانشگاه ادامه‌ داد: در امر بازگشایی دانشگاه برای بازگشت به آموزش حضوری، باید مقررات کشور را رعایت کنیم و وضعیت امتحانات پایان ترم به شرایط کشور و تصمیم‌های نهادهای بالاتر بستگی دارد.

در ادامه دکتر محمد ایزدی، مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی گفت: برگزاری حضوری آزمایشگاه‌ها از نظر دانشگاه مانعی ندارد و تنها استادان و دانشجویان باید در این خصوص به توافق برسند.

وی با تاکید بر اینکه نظرسنجی اساتید مؤثر است، افزود: نظرسنجی یک علم است. قبول داریم که سؤالات نظرسنجی می‌تواند جامع‌تر باشد و در طی شش سال گذشته برای بهبود آن اقدام کرده‌ایم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به انتقاد دانشجویان به سامانه انتخاب واحد گفت:  سامانه دانشگاه نسبت به سامانه گلستان بهتر عمل می‌کند اما نیاز به ارتقا و به‌روزرسانی دارد.  مشکل امسال سامانه در رابطه با لحاظ کردن موارد آیین نامه‌ای بود با اینحال برای ارتقای سامانه و جلب رضایت دانشجویان تلاش خود را خواهیم کرد.

دکتر ایزدی در خصوص ارتقاء بستر نرم‌افزاری سیستم رندوم در سامانه توضیح داد: با استادان و صاحب‌نظران حوزه تئوری بازی‌ها در تعامل هستیم تا بجای سیستم رندوم فعلی، در سامانه آموزش از چنین الگوریتم‌هایی بهره بگیریم.

وی با اشاره به مسئله نظام وظیفه دانشجویان ادامه داد: بیشترین زمان معافیت تحصیلی برای نظام وظیفه ۵ سال است که تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده سازمان نظام وظیفه است. در سال‌های گذشته دانشجویان دکتری دانشگاه به دلیل وجود محدودیت‌های سازمان نظام وظیفه با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی شریف در خصوص کارآموزی دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان کرد: این درست است که کارآموزی واحدش صفر است اما مهم کیفیت و محل انجام کارآموزی است. در هر دانشکده علاوه بر آیین‌نامه، مسئول کارآموزی نیز وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در دو دانشکده طرح  کارشناسی کارورزانه (کوآپ) اجرا می‌شود که باید در دیگر دانشکده‌ها نیز  پیاده شود. در این طرح دوره تحصیل دانشجویان بدون هزینه از ۴ به ۵ سال تغییر می‌کند و دانشجو یک سال اضافه شده را در صنعتی که مورد تایید دانشگاه بوده و ارزش دانشجو را می‌داند مشغول به فعالیت می‌شود.

در ادامه این نشست مجازی، دکتر ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در مورد حضوری شدن دانشگاه گفت: بازگشایی دانشگاه اولویت‌ ما است. اما پروتکل‌های اعلام شده هنوز ابهاماتی دارند. در روزهای آینده پروتکل‌ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا به روز شده و محدودیت ما در دانشگاه برای بازگشایی کمتر می‌شود. 

وی در ادامه افزود: آسیب‌های روحی و روانی که دانشجویان در این دوران دیده‌اند از آسیب‌های محتمل جسمی ناشی از کرونا بیشتر بوده ‌است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه را مطلوب دانست و افزود: مرکز مشاوره با وجود تمامی محدودیت‌های موجود تاکنون  به خوبی عمل کرده و دغدغه مشکلات دانشجویان را دارد. سال گذشته ۱۰۰۰ ساعت مشاوره توسط این مرکز انجام شده که با نظر موافق هیئت رئیسه این رقم در سال جدید به ۱۸۰۰ ساعت می‌رسد و باز هم به دنبال افزایش آن هستیم.

 در پایان دکتر همت‌یار مدیر امور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف در مورد نگرانی دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه قبل ازخوابگاه‌ها گفت: تا زمانی که خوابگاه‌ها آماده نباشد نمی‌توان امتحانات را حضوری برگزار کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.