فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه کارگر در قم و بندرلنگه

پنجشنبه, 11ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۱۱ آذر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر در شهرهای قم و بندرلنگه دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۲ کارگر جان خود را از دست دادند و تنی دیگر مصدوم شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، امروز پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم از مرگ یک کارگر در این شهرستان خبر داد.

مصطفی کاویانی در این خصوص گفت: این کارگر زن که در یک کارگاه تولید مواد غذایی واقع در قم مشغول بکار بوده، در پی سقوط آسانسور بدلیل نقص فنی، جان خود را از دست داده است.

کاویانی افزود: بدنبال وقوع این حادثه، دستور پلمب کارگاه توسط مقام قضایی صادر و کارگاه تا زمان رفع نواقص ایمنی پلمب شد.

مرگ و مصدومیت دو صیاد در بندرلنگه

به گزارش تسنیم، امروز پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰، فرماندار بندرلنگه از مرگ و مصدومیت دو صیاد در پی آتش گرفتن چهار کشتی صیادی در این شهر خبر داد.

احمد شیبانی در این راستا اظهار داشت: حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز، در یکی از اسکله‌های بندرلنگه، یک فروند لنج دچار حریق شده و آتش به سه لنج مجاور دیگر نیز سرایت کرد؛ علت این آتش سوزی بروز مشکل در موتور لنج و ایجاد حریق از این ناحیه بوده است.

شیبانی افزود: در پی این حادثه، یک صیاد جان خود را از دست داد و تنی دیگر مصدوم شد که عملیات مداوا بر روی وی انجام گرفت.

بندرلنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان در کرانهٔ ساحلی خلیج فارس، مرکز شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.