وضعیت بسیار نامناسب سعید نعیمی در زندان تبریز

جمعه, 26ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

said naimi

سایت ملیون ایران – سعید نعیمی از فعالان مدنی ایران و آذربایجان که در پی اجرای حکمش به زندان تبریز منتقل شده در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برد. وی به بند ۱۱ سه گانه منتقل شده که مخصوص اشرار و محکومین به حبس ابد است و محیط بسیار بد و خطرناکی دارد. حتی اشرار اطراف تبریز را هم برای تنبیه شدن به آن منتقل می‌کنند. فعلاً در آنجا ۶۳۰ نفر حضور دارند که ۱۳۴ نفر آنها در یک اتاق با سعید هستند. شرایط حتی از نظر امنیتی و تامین جانی و برخورد با سایرین هم خطرناک است.

از نظر بهداشتی و تغذیه هم شرایط بسیار وخیم است. غذا بسیار بد و فروشگاه قیمت و بدون اجناس مناسب است. امکان حمام رفتن به سختی وجود دارد و حتی افراد برای رفتن به دستشوئی مشکل دارند و بوی تعفن و نجاست بسیار آزار دهنده است. مجموع این مسائل به حدی برای او مشکل ساز است که اعلام کرده در انفرادی و بازجوئی راحت‌تر بود.

این در حالی است که طبق قوانین موجود تفکیک زندانیان اقدامی لازم است و علاوه بر آن حتی گروه‌های تجزیه‌طلب هم در بند مخصوص زندانیان سیاسی و در شرایط بسیار بهتر نگهداری می‌شوند. اما سعید نعیمی به بدترین جای زندان منتقل شده که حتی یک نفر از فعالان سیاسی هم در کنار او نیست تا به این طریق بیشتر اذیت شود. پرسشی که وجود دارد این است که آیا این برخوردها تاوان اقدامات معتدل سعید برای آزادی در ایران و بهبود شرایط آذربایجان است؟


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.