انتشار جزییات تازه از سه عملیات اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران طی ۱۸ ماه

جمعه, 12ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

جزییات تازه‌‌ای که از عملیات خرابکارانه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران منتشر شده نشان می‌دهد موساد طی ۱۸ ماه چگونه با استفاده از تیمی هزار نفره از متخصصان، تحلیلگران و جاسوسان، سه حمله را علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است.

به گزارش جویش کرونیکل، اولین عملیات در تیرماه ۱۳۹۹ با یک انفجار مرموز در انبار مرکز سانتریفیوژهای پیشرفته ایران در نطنز انجام شد. در این عملیات ماموران اسرائیلی از سال قبل تحت عنوان عمده فروشان مصالح ساختمانی، به مقام‌های ایرانی موادی قابل انفجار را فروختند که از آن در ساخت سالن سانتریفیوژها استفاده شد و در زمان عملیات از راه دور منفجر شد.

به گزارش روزنامه جویش کرونیکل، در دومین عملیات که در فروردین ماه علیه تاسیسات نطنز انجام شد، موساد تیمی متشکل از ۱۰ دانشمند هسته‌ای ایرانی را برای همکاری در اجرای این حمله استخدام کرده بود.

طبق این گزارش، برخی از مواد منفجره استفاده شده در این حمله از طریق یک پهپاد در مجموعه نطنز پرتاب شده بود و دانشمندان به صورت مخفیانه آنها را جمع‌آوری کردند و برخی دیگر نیز در جعبه‌های غذا جاسازی و که وارد مجموعه شده بودند.

این گزارش خاطرنشان کرد که این دانشمندان گمان می‌کردند با سازمان‌های مخالف حکومت ایران همکاری می‌کنند و در حال حاضر همگی در امنیت کامل به سر می‌برند.

دومین عملیات سیستم به شدت ایمن تامین برق داخلی سانتریفیوژها را منهدم کرد، ۹۰ درصد سانتریفیوژهای مجموعه را از بین برد و به مدت ۹ ماه این تاسیسات را از کار انداخت.

طبق این گزارش، در سومین عملیات که در تیر ماه سال جاری علیه شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران در کرج انجام شد، ماموران اسرائیلی از چند هفته قبل قطعات یک پهپاد کوادکوپتر را، که در مجموع هم‌وزن یک موتورسیکلت می‌شد، جدا جدا وارد ایران کردند.

این گزارش افزود ماموران اسرائیلی پس از سرهم‌بندی این پهپاد، آن را از فاصله ۱۶ کیلومتری این تاسیسات به هوا فرستادند. این پهپاد پس از شلیک به بخشی از تاسیسات کرج بازگشت و قطعه‌های آن از هم جدا شد تا در عملیات‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

یک منبع آگاه در این ارتباط به جویش کرونیکل گفت: «ایران همیشه می‌دانسته که اسرائیل در زنجیره عرضه و تقاضای آن رخنه کرده است، اما آنها ناتوان هستند و کاری از دستشان ساخته نیست.»

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.