مصدومیت یک محیط بان و یک همیار محیط زیست در شهرستان خواف

شنبه, 13ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۱۲ آذرماه، یک محیط‌بان و یک همیار محیط زیست در شهرستان خواف واقع در استان خراسان رضوی، در جریان عملیات تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سیرخون این شهرستان به شدت زخمی شدند. گفته می‌شود به دلیل شدت ضربه وارده به سر، وضعیت همیار محیط زیست وخیم و در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهرستان تربت حیدریه بستری شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی، از مصدومیت یک محیط‌بان و یک همیار محیط زیست در شهرستان خواف در جریان عملیات تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سیرخون این شهرستان  خبر داد.

بر اساس این گزارش، هویت فرد محیط بان حمیدرضا عظیم پور، مامور یگان حفاظت و هویت همیار محیط زیست، عبدالاحد سربوزی عنوان شده است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص گفت: روز گذشته طی گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز شکار و صید گونه در حال انقراض هوبره و تله گذاری برای زنده گیری این گونه در منطقه حفاظت شده سیرخون، محیط بانان به منطقه اعزام شدند.

 تورج همتی افزود: ماموران محیط‌ زیست به همراه یک نفر از همیاران محیط زیست شهرستان خواف پس از حضور در منطقه و پایش و گشت زنی موفق به کشف تله‌های کار گذاشته شده در رج های داخل منطقه برای زنده گیری هوبره شدند. این دو تن  در جریان تعقیب این شکارچیان با توجه به فراز و نشیب و ناهمواری‌های منطقه از موتور سیکلت به پایین پرت شده و دچار جراحات شدند.

وی افزود: به دلیل شدت ضربه وارده به سر، حال همیار محیط زیست وخیم گزارش شده و در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهرستان تربت حیدریه بستری است، اما محیط بان شهرستان خواف پس از درمان سرپایی از بیمارستان ترخیص شده و هم اکنون حال عمومی وی خوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این متخلفان شکار در حال انجام است


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.