دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران اجازه ندارد مصاحبه کند

چهارشنبه, 17ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران – خبر ورزشی

زهره کودایی پس از درخشش مقابل تیم ملی اردن و گرفتن دو ضربه پنالتی خبرساز شده بود

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع شده است. مسئولان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تاکنون در این خصوص توضیحی نداده‌اند اما کودایی به خبرنگاران رسانه‌های داخلی ایران که در اردوی آمادگی تیم ملی حضور داشتند، گفته است که اجازه ندارد با رسانه‌ها مصاحبه کند.

اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از روز شنبه، ۱۳ آذر، در مرکز ملی فوتبال آغاز شده است و اعضای این تیم در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین‌های خود را ادامه می‌دهند.

در جریان تمرین روز سه‌شنبه، ۱۶ آذر، زمانی که خبرنگاران رسانه‌های داخلی ایران با حضور در محل تمرین‌ قصد داشتند با اعضای تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت‌وگو کنند، زهره کودایی به آنان گفت که اجازه مصاحبه ندارد. دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران درباره اینکه کدام نهاد یا چه شخصی او را از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع کرده است، توضیحی نداد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، واکنش اعتراضی خبرنگاران به این موضوع هم فایده‌ای نداشت و کودایی از گفت‌وگو با آنان اجتناب کرد. بر اساس گزارش این خبرگزاری، کودایی در حالی از مصاحبه منع شده است که بیشتر خبرنگاران زن بودند و دیگر اعضای تیم ملی فوتبال زنان هم برای مصاحبه با رسانه‌ها محدودیتی نداشتند.

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، پس از بازی مقابل تیم ملی فوتبال اردن و گرفتن دو ضربه پنالتی خبرساز شد. فدراسیون فوتبال اردن پس از شکست چهار بر دو در این بازی، به فیفا شکایت کرد و تحقیق درباره جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران را خواستار شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ادعای فدراسیون فوتبال اردن را رد کرد و پس از آن برخی رسانه‌ها اعلام کردند که کودایی قصد دارد از فدراسیون فوتبال اردن شکایت کند.

او پس از بازگشت به ایران در حالی‌ که تیم ملی فوتبال زنان ایران مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا را به دست آورده بود، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «من زهره کودایی، دختر ایران‌زمین، با جان، دلم و قلبی شکسته از همه شما عزیزان، چه داخل کشور و چه خارج از کشور که در روزهای سخت همراهم بودید، کمال تشکر را دارم.»

ادعای مقام‌های ورزشی اردن واکنش‌ ورزشکاران و مردم ایران را به دنبال داشت. در مدتی کوتاه، حمایت از این ورزشکار به خارج از مرزهای ایران نیز کشیده شد و هم‌زمان، مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان حمایت خواهند کرد. مریم کاظمی‌پور، معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان، گفته بود: «چیزی که مشخص است این است که همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند.»

با وجود ادعای حمایت از این ورزشکار ملی‌پوش، معلوم نیست کدام نهاد و به چه عنوان و دلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان را از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع کرده است.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.