فقدان ایمنی کار؛ مرگ دو کارگر در خمین و میمه

چهارشنبه, 17ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۱۶ آذر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، دو کارگر در شهرهای خمین و میمه دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، فرمانده انتظامی شهرستان خمین از مرگ یک کارگر ۳۶ ساله در این شهرستان بر اثر سقوط ناگهانی از بالکن یک منزل مسکونی خبر داد.

بهزاد فکوری در بیان جزئیات این خبر گفت: حدود ساعت ۲۰:۳۹ دقیقه روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت سامانه ۱۱۰ مبنی بر جراحت شدید کارگری جوان هنگام کار در یک منزل مسکونی در شهرستان خمین، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی، در محل حاضر شدند.

او افزود: با بررسی به عمل آمده از محل وقوع این حادثه مشخص شد که مردی ۳۶ ساله، در هنگام نصب پکیج در بالکن منزل مسکونی مورد نظر، بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی و سقوط ناگهانی از ارتقاع، به شدت مجروح شده و در پی خون ریزی شدید در محل حادثه جان سپرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین بیان کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

مرگ یک کارگر در میمه

به گزارش رکنا، روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، یک کارگر در اثر ریزش دیواره درونی چاه در روستای موته از توابع میمه جان خود را از دست داد.

رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه گفت: در این حادثه که عصر دیروز رخ داد امدادگران قرقچی و آتش نشانی شاهین شهر و میمه به محل حادثه اعزام شدند و پس از ۲ ساعت عملیات، جسد کارگر ۵۰ ساله را از داخل چاه بیرون آوردند.

محمد جواد نوروزی افزود: علت این حادثه خفگی در اثر ریزش سنگ‌های دیواره چاه گزارش شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.