برگزاری دو تجمع اعتراضی توسط کارگران

چهارشنبه, 17ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز چهارشنبه ۱۷ آذر، شماری از کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز در مقابل ساختمان این شرکت و همچنین گروهی از کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام در مقابل ساختمان استانداری، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان این شرکت، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران ادغام آبفا روستایی با آبفا اهواز را “باعث نابودی این شرکت می‌دانند” و می‌گویند: پرداخت حقوق کارکنان آبفا استان که در اهواز مشغول به فعالیت هستند را نیز به آبفا اهواز تحمیل کرده‌اند و باعث شده این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شود.

به گفته این کارگران ادغام آبفا روستایی با آبفا اهواز فقط باید شامل روستاهای اهواز باشد ولی شهرستان‌های اطراف نیز حقوق خود را از آبفا اهواز دریافت می‌کنند و حقوق بالغ بر ۵۰۰ نفر در بخش روستایی و استان به آبفا اهواز تحمیل شده است.

آن‌ها افزودند: این ادغام باعث کاهش خدمات به شهروندان اهوازی می‌شود؛ چرا که حقوق‌های تحمیل شده اجازه خدمت‌رسانی را به حداقل رسانده است.

این کارگران که ۴ ماه حقوق عقب افتاده و ۵ ماه بیمه طلب دارند، می‌افزایند: حقوق‌های عقب افتاده نیز با کسری پرداخت می‌شود و سنوات سال‌های ۹۷ تا ۹۹ پرداخت نشده و پیمانکار زیر بار آن نمی‌رود.

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و رفع بلاتکلیفی افرادی که در آزمون آبفا قبول شدند، از دیگر مطالبات این کارگران است.

به گفته آن‌ها امور مشترکان هر منطقه درآمد بسیار بالایی دارد و شرکت آبفا اهواز خودکفا است، ولی ادغام نادرست و غیرکارشناسی که با لابی‌گری‌ها انجام شده روز به روز وضعیت این شرکت را بدتر می‌کند.

تجمع کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام

به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، گروهی از کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام، در مقابل ساختمان استانداری، تجمع کردند.

تجمع کنندگان به صدور حکم اخراج ۶۰ تن از کارگران این پالایشگاه معترض هستند و میگویند که دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت به کارشان اجرا نمی‌شود.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به نیابت از دیگر کارگران عنوان کرد: شرکت آرین تجارت مانا، سال ۹۱ با سرمایه‌گذاری ۱۰میلیون دلاری و با استخدام ۶۰ نفر نیروی بومی در ضلع شرقی پالایشگاه گاز ایلام افتتاح شد و تا آذر ماه ۹۹ مدت قریب به ۹ سال به استان و منطقه خدمات ارائه کرد؛ اما با افتتاح واحد الفین پتروشیمی و به علت تخصیص کامل میعانات گازی پالایشگاه ایلام به پتروشیمی، شرکت آرین تجارت مانا تعطیل و به طبع آنان تمام ۶۰ نفر نیروی آن بیکار شدند.

وی افزود: در طول یک سال گذشته علیرغم پی‌گیری‌های فراوان و حضور در درب وزارت نفت، مجلس، نهاد ریاست جمهوری و … به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی افزود: با این حال در اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری استان، رئیس جمهور دستور جذب این ۶۰ کارگر پتروشیمی و پالایشگاه را صادر و توسط وزیر نفت نیز تایید شد و نهایتا از طریق صدا و سیمای مرکز ایلام این موضوع رسانه ای شد.

وی گفت: اما بعد از گذشت چند روز مشخص شد دستور صادر شده نه تنها در قالب پروژه و پیمانکاری بوده بلکه حتی جذبی هم صورت نمی‌گیرد و بعد از اتمام پروژه مجددا ما بیکار می شویم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.