مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

چهارشنبه, 24ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۲۳ آذرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای صومعه سرا و اشتهارد حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۴ کارگر مصدوم و یک کارگر دیگر جان خود را از دست داد. همچنین یک راننده بر اثر انفجار تانکر حامل میعانات گازی در جاده سعادت‌شهر به مرودشت در استان فارس جان باخت. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در حادثه‌ی یک واحد صنعتی تولیدی ذوب فولاد در شهرک صنعتی صومعه سرا یک نفر جان خود را از دست داد و ۲ نفر مصدوم شدند.

رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی صومعه سرا گفت: بر اثر حادثه‌ای که در کوره ریخته گری یک واحد تولیدی و صنعتی ذوب فلزات در شهرک صنعتی صومعه سرا اتفاق افتاد ۳ نفر از کارگران به علت سوختگی و سقوط از پله مصدوم شدند که با اورژانس به بیمارستان رشت منتقل شدند.مهدی نیک روش افزود : یک نفر از کارگران به علت سوختگی شدید امروز جان باخت و ۲ نفر همچنان بستری هستند.وی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی از ایستگاه‌های صومعه سرا، رضوانشهر، ضیابر و شهرک صنعتی به محل حادثه اعزام شدند افزود : در مدت نیم ساعت این آتش را مهار کردند.

مصدومیت دو کارگر در اشتهارد

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: انفجار در یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی کوثر منجر به مصدومیت ۲ نفر از اعضای این شرکت شد. علی عزیزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار در یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی کوثر، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ رحمانیه این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: با حضور ماموران و بررسی موضوع مشخص شد که در خط تولید یکی از شرکت ها، مخزن پلاستیکی ۱۴ هزار لیتری مواد خوراکی به دلیل فشار بیش از حد منفجر شده و باعت مصدومیت ۲ نفر از اعضای این شرکت شده است.سرهنگ عزیزی با بیان این که با تلاش نیرو‌های امدادی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند،گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شد.

مرگ راننده تانکر حامل میعانات گازی در جاده سعادت‌شهر به مرودشت

به گزارش سلام نو، امروز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، بر اثر انفجار تانکر حامل میعانات گازی در جاده سعادت‌شهر به مرودشت استان فارس راننده جان باخت. جانشین پلیس راه سعادت‌شهر گفت: صبح امروز تانکر حامل بنزین که در محور سعادتشهر به مرودشت در حال حرکت بود واژگون و سپس منفجر شد. در این حادثه راننده تانکر جان باخت.وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است افزود: این تانکر در حال انتقال بنزین از پالایشگاه یزد به شیراز بود.جانشین پلیس راه سعادت‌شهر گفت: در حال حاضر تردد در ۵ کیلومتر از محدوده این حادثه به صورت دوطرفه است و عوامل امدادی و انتظامی در حال تلاش برای ایمن سازی و بازگشایی کامل مسیر هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.