دولت رئیسی از مردم خواست خودشان رشد ٨ درصدی اقتصاد را متحقق کنند

چهارشنبه, 24ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی.علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی.علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی.ار اف ای – ناصر اعتمادی

 

سخنگوی دولت همچنین گفته است که در حوزۀ عمران هم “دولت بنای کلنگ زنی جدید و آغاز طرح‌های جدید را چندان ندارد و هدف خود را تکمیل طرح های ناتمام قرار داده است.” با این حال، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرده که “در سال آینده شاهد یک سازندگی” در کشور باشیم.

هفتۀ گذشته ابراهیم رئیسی با تقدیم لایحۀ بودجۀ سال ١۴٠١ به مجلس گفت که در این بودجه رشد هشت درصدی هدف‌گیری شده و قرار است این رشد به گفتۀ او از محل افزایش بهره وری و افزایش سرمایه گذاری اتفاق بیفتد. او همچنین گفت که قرار است “از کل منابع بودجه کشور ٢٢ درصد از محل واگذاری دارایی‌های مالی تأمین شود.”

رئیسی ابراز امیدواری کرد که بودجۀ پیشنهادی او “در شأن و گره گشای مسائل کشور” باشد، هر چند خود او تکرار کرد که “با مشکلات جدی در حوزۀ مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه” است و “یکی از محوری‌ترین مسائل کشور و مطالبات مردم مسئلۀ اشتغال” و “در کنار آن اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار” است.

ابراهیم رئیسی کاهش رشد را از جمله آسیب‌های اقتصاد ایران و خود رشد اقتصادی کشور را در حد چهار دهم درصد خواند و گفت آنوقت با چنین رشد نازلی هزینه‌های جاری دولت ده برابر افزایش یافته است.

ابراهیم رئیسی اولین هدف در بودجۀ سال آینده را رسیدن به “ثبات اقتصادی” تعریف کرد، هر چند خود او اعتراف نمود که لازمۀ ثبات اقتصادی این است که اولاً “بودجه‌ای ارائه کنیم که کسری نداشته باشد” و ثانیاً نظام بانکی کشور از جمله بانک مرکزی انضباط مالی داشته باشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.