مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین بار در لرستان

شنبه, 27ام آذر, 1400
اندازه قلم متن
مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین بار در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک بهله کورکور بال‌سیاه برای نخستین در شهرستان پلدختر مشاهده شد.

علی الشتری‌نژاد، اظهار کرد: یک بهله کورکور بال‌سیاه با نام علمی Elanus caeruleus در تالاب گوری‌بلمک شهرستان پلدختر برای نخستین بار مشاهده و ثبت شد.   

وی عنوان کرد: کورکور بال‌سیاه یک پرنده شکاری از راسته شاهین سانان و خانواده قوشیان است و در چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا زندگی می‌کنند و به‌عنوان پرنده مهاجر زمستان شناخته می‌شوند.

الشتری‌نژاد بیان کرد: این پرنده‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند و زیستگاه آن‌ها در کنار رودخانه‌ها، تالاب‌ها، مراتع باز، چمن‌زارها و اطراف شهرهای بزرگ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پل‌دختر عنوان کرد: این پرنده و در مناطق خاص مانند جنوب غرب عربستان، عمان، امارات متحده عربی، ترکیه، فلسطین و میناب مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: کوکور بال سیاه به صورت محلی در استان‌های کرمان و هرمزگان جوجه‌آوری می‌کند و به صورت مهاجر عبوری در استان گلستان و زمستان گذر در استان خوزستان گزارش شده و همچنین در البرز، تهران و قزوین نیز مشاهده شده است.

الشتری‌نژاد افزود: این پرنده‌ شکاری، کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه‌هایش از سایر کورکورها قابل تشخیص است، طول بدن آن ۳۱ تا ۳۵ سانتی‌متر و گستردگی بال‌ها ۷۵ تا ۷۸ سانتی‌متر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر عنوان کرد: کورکور بال سیاه جزء پرندگانی است که مثل دلیجه در آسمان به طور ثابت و درجا بال می‌زند و یکباره بر روی طعمه فرود می‌آید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.