افزایش ترورها علیه هموطنان بی دفاع بلوچ توسط مامورین وزارت اطلاعات

سه شنبه, 30ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ترور ۲ تن از هموطنان بلوچ و فرزندانشان توسط مامورین وزارت اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان ایران .

یکی از بستگان نزدیگ آنها به ما گفت: که روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه آقای کریم ریگی ۴۴ ساله همراه با ۲ فرزندش به نام های یاسر ۲۱ ساله و مصدق ۹ ساله و پسر عمویش غلامرضا ریگی ۴۰ ساله پس از پایان نماز عید قربان با خودروی شخصی خود راهی روستایی به نام دیروپ بودند.

آنها بین روستای لادیر از توابع میرجاوه و دیروپ مورد یورش مسلحانه مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و آقای کریم ریگی و غلامرضا ریگی در دم به قتل رسیدند. فرزندان آقای کریم ریگی از ناحیه پا و کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و همچنان در بیمارستان بستری می باشند.

وزارت اطلاعات اخیرا برای ایجاد فضای رعب و وحشت در استان و بخصوص علیه هموطنان بلوچ دست به ترورهای کور می زند و روند ترورها در این استان رو به افزایش است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ترورهای دولتی کورعلیه مردم بی دفاع توسط مامورین وزارت اطلاعات برای ایجاد فضای رعب و وحشت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۱ اکتبر۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.