بالاترین نشان افتخار دانشگاه آکسفورد به چه کسی رسید؟

چهارشنبه, 1ام دی, 1400
اندازه قلم متن
بالاترین نشان افتخار دانشگاه آکسفورد به چه کسی رسید؟

یک دانشجوی فیلیپینی در دسامبر امسال بالاترین نشان افتخار را در دانشگاه معتبر آکسفورد در انگلیس دریافت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اینتر آکسیون،‌ “الین جوی کالاپائو” در تاریخ ۲ دسامبر از جانب دانشگاه آکسفورد مورد تقدیر قرار گرفت و موفق به کسب “بالاترین درجه افتخار یک فارغ‌التحصیل” شد که یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند در جوامع بریتانیایی کسب کند.

او قرار است در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۲ میلادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود.

“الین” که دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت می‌کند، راجع به کسب این موفقیت گفت: موفقیتم را به خدا، خانواده، دوستان ، اساتید و سایر افرادی که مرا کمک کردند، مدیون هستم.

وی در خصوص چگونگی رسیدن به این موفقیت گفت: من همیشه نسبت به خودم سخت‌گیر بوده‌ام و اخیرا فهمیدم که باید هر چند وقت یک بار به خودم تلنگری بزنم تا بتوانم همواره بلندپرواز باشم و با سختی‌ها کنار بیایم.

“الین” قبل از اخذ مدرک از دانشگاه آکسفورد دستاوردهای زیادی کسب کرده است. در سال ۲۰۱۰ میلادی، از یک دانشگاه فیلیپینی فارغ‌التحصیل شد و در حالی که مدرک کارشناسی ارشد خود را میگرفت، به مرتبه استادیاری رسید.

در سال ۲۰۱۶، او برای تحصیل در خارج از کشور آغاز به رویاپردازی کرد.

او در آن دوران برای دریافت بورسیه تحصیلی در انگلیس که به کشورهای در حال توسعه ارائه می‌شد،‌ درخواست داد ولی شکست خورد. او ۴ سال برای دریافت بورسیه تلاش کرد و در نهایت در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب بورسیه شد.

“الین” در رابطه با آغاز تحصیل خود در آکسفورد در دوران پاندمی کووید-۱۹ گفت: تحصیل من در آکسفورد با دوران کووید-۱۹ همراه بود و خانواده من مبتلا به کووید-۱۹ شدند و چند تن از بستگانم را از دست دادم و همزمان پدرم دچار زوال عقل شد.

این مشکلات سبب شد “الین” به این فکر کند که در این شرایط به تحصیل ادامه دهد یا به خانه بازگردد.او در نهایت به این نتیجه رسید که باید در سخت ترین سال زندگی‌اش به رویاهای خود برسد و حتی پس از بازگشت به خانه کاری از دست او برنمیاید.بنابراین تلاش کرد تا تحصیل خود را هرچه سریعتر به پایان برساند تا یک سال از زمان دوری از خانه را کوتاه کند.

او گفته فاصله طولانی انگلیس تا فیلیپین و دوری از خانواده برایش  حکم یک “شکنجه عاطفی” دارد. به همین دلیل قصد دارد بعد از فارغ‌التحصیلی از آکسفورد،‌ زمانی را استراحت کند. چراکه تحصیل در آکسفورد سبب شده او بی‌خوابی‌های زیادی را متحمل شود و فشارهای بدی را پشت سر بگذراند.

این دانشجوی فیلیپینی در پایان گفت: دانشگاه آکسفورد را مانند هر دانشگاه دیگری در خارج از کشور در نظر بگیرید. در نظر گرفتن آن به عنوان یک دانشگاه غیرقابل دسترس، به شما کمک نمی کند تا به آنجا برسید. با این حال، این بدان معنا نیست که برای رسیدن به آن، کمتر تلاش کنید. یاد بگیرید که در هر تلاشی که انجام می‌دهید، همیشه بهترین خود را ارائه دهید، زیرا تنها با ارائه بهترین‌های خود می‌توانید بهترین پاداش را دریافت کنید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.