صدای آوازِ بی‌مرگی

جمعه, 3ام دی, 1400
اندازه قلم متن

abtin.jpg۱

کابوس واقعی ست حکومت اسلامی: ” درخت و سنگ و سار و سنگسار و دار / سایه دستی ست که می‌پندارد دنیا را باید از چیزهایی پاک کرد …” (۱).
کابوس واقعی ست حکومت اسلامی که ۴۳ سال تلاش کرده است تا با زندان و شکنجه و ترور و قتل، میهنمان را از اهل قلم آزاده و آزادیخواه ” پاک” کند. وادادگان و واماندگان از کرامت و وجدان انسانی تاریخ را با رنج و خون اهل قلم ننگین و رنگین کرده‌اند. حکومت اسلامی شرم آورترین و ننگین ترین دودمان و نماد این دشمنی و بی وجدانی ست. خط جهالت و خون را در تاریخ از قتل عصما بنتِ مروان تا ستار بهشتیِ وبلاگ نویس می‌توان دید (۲)

۲

راه و روش خمینی، بانی کابوس واقعی را رهبران حکومت اسلامی ادامه داده‌اند. خباثت‌ها وجنایت هائی که آخوندیسم و خمینیسم در قبال اهل قلم آزاداندیش و آزادیخواه روا داشته‌اند اسناد، مدارک و شواهدی برای تکمیل تر کردن پرونده جنایت علیه بشریت هستند، که حکومت اسلامی مرتکب شده است.
تعفن متصاعد از دهانی که توبه کرد از اینکه چرا زودتر برای اعدام اهل قلم دارها برپا نکرد، و” بشکنید این قلم‌ها ” را نعره زد، نه فقط فضای میهنمان که جهانی را آلوده و عفونی کرده است.
“اخلاق، مقدسات و ارزش‌ها، وامنیت ملی” سه اصلی هستند که حکومت اسلامی برای اهل قلم خط قرمز اعلام کرده است، سه اصلی که برای ذبح شرعی و مثله کردن ” آزادی اندیشه و بیان، و لغو هرگونه سانسور” بهانه و مستمسک شده‌اند. لیست نویسندگان و شاعرانی که به اتهام رعایت نکردن خط قرمز حکومت اسلامی زندانی، شکنجه، ترور و اعدام شده‌اند، پُرشمارند، که از این میان نام ده‌ها تن از قربانیان اهل قلم بر طوماری از نام و نشانِ ده‌ها هزار قربانی آزادیخواهی و عدالت جویی در حکومت اسلامی ثبت‌اند. (۳)

۳

حکومت اسلامی به روش‌های گوناگون جان ده‌ها نویسنده، شاعر و روزنامه نگار آزادیخواه را گرفته است. قتل خاموش و کشاندن قربانی به قتلگاه یکی از شیوه هاست. بکتاش آبتین، آزاده‌ای که آزادی همگان باور و آرزوی اوست یکی از این دست قربانیان خواهد بود اگر به حکومت اسلامی فرصت و مجال داده شود. نویسنده‌ای که برای خود هیچ و برای همگان همه چیز می‌خواهد. قاتلان قلم و اهل قلم او و اعضای کانون نویسندگان، رضا خندان مهابادی، کیوان باژن و آرش گنجی را زندانی کرده‌اند، تا شاید بنوبت حتی بر تخت بیماری جان‌شان را بگیرند. پاسداران اسلام حتی تن بیمار بکتاش آبتین را برتخت بیمارستان به زنجیر کشیدند تا تحقیرش کنند اما شاعر از آن زنجیر نشانی دیگر از شعر و شجاعت و دلیری بر سینه خود و کانون نویسندگان ایران نشاند.

جهنم است بی تو زندگی
‌ای شعر! رویای مرمت انسان
تو را می‌نویسم و
در آستین تمام دنیا
دنبال دستی می‌گردم
که گلوله را
به پرچمی سفید تبدیل کند
شعبده‌ای چنین را دوست دارم”
(۴)

****

صدای آواز، یادنامه محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، کانون نویسندگان ایران، گردآورنده عباس قزوانچاهی، انتشارات فصل سبز، پائیز۱۳۷۸
۱- محمد مختاری
هشت زن، مسعود نقره‌ کار – Gooya News۲-
مسعود نقره کار: نام نویسندگان و شاعران اعدام شده در حکومت اسلامی (isdmovement. com) ۳-
۴- مرمت انسان، شعری از بکتاش آبتی

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.