جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله: شکنجه نداریم، بی‌خوابی می‌کشند و می‌گویند اذیت شدیم

جمعه, 3ام دی, 1400
اندازه قلم متن

محمداسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله تهران و نماینده فعلی مجلس، گزارش‌ها درباره شکنجه متهمان در زندان‌های جمهوری اسلامی از جمله شکنجه مازیار ابراهیمی را تکذیب کرد و مدعی شد که به ماموران «به هیچ وجه» اجازه شکنجه داده نمی‌شود.

او در مصاحبه با وب‌سایت انصاف نیوز که روز جمعه سوم دی ‌ماه منتشر شد، گفت :«برخی کمی هم که بی‌خوابی می‌کشند می‌گویند که وای! ما را اذیت کردند در صورتی که این‌گونه نیست.»

این فرمانده سابق سپاه پاسداران همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت عوامل اصلی کشتن محسن فخری‌زاده «در همان چند ساعت اول» از کشور خارج شده‌اند و «از برخی آنها رد هم پیدا شده است».

پیشتر، کاظم غریب‌آبادی، رییس ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، در روز ۲۶ ‌آذر در واکنش به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران، شکنجه در جمهوری اسلامی را « کلی‌گویی» و «ادعای دروغ» خوانده و گفته بود که هرکس چنین ادعایی دارد به قوه قضاییه مراجعه کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این سخنان با هشتگ شکنجه_شدم موارد متعدد شکنجه در جمهوری اسلامی را یادآوری کردند.

مازیار ابراهیمی، که به اتهام دست داشتن در پرونده ترور افراد فعال در برنامه هسته‌ای ایران بازداشت شد و اعترافات اجباری‌اش پخش شد، در واکنش به این اظهارات غریب‌آبادی در توییتر نوشت: «من شخصا از سال ۹۴ مراجعه کردم و پرونده‌هام هنوز فکر کنم باز باشه چون اصلا رسیدگی نشد و به جاش تهدید شدم، برای نشان دادن صداقتتون، با اونها شروع کنید.»

 

رضا یونسی، برادر علی یونسی دانشجوی بازداشتی، خطاب به غریب‌آبادی نوشت: «یک سر به بند ۲۰۹ زندان اوین بزنید تا از شکنجه‌ها برایتان بگویند. اگر منکر شکنجه‌ها هستید، به گزارشگر حقوق‌ بشر سازمان ملل و یا رسانه‌های بین‌المللی اجازه دهید تا از زندان‌ها بازدید کنند.»

کوثری همچنین درباره اعتراضات اخیر اصفهان که شدیدا سرکوب شد نیز گفت: «مشکل مربوط به آب کشاورزی است. خب باران بیاید مشکل حل می‌شود. یا از قبل مسئولین باید پیش بینی می‌کردند.»

در پنجم آذر و پس از یورش ماموران امنیتی به معترضان در بستر زاینده‌رود، اعتراضات به سطح شهر اصفهان کشیده شد و حمله ماموران و لباس‌شخصی‌ها به معترضان شمار زیادی مجروح برجای گذاشت. بیش


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.