مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

سه شنبه, 7ام دی, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز دوشنبه ۶ دی‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای گرگان، فردیس و بهار حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۲ کارگر مصدوم و ۲ تن دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت که وقوع حریق در یک واحد کارگاهی شهرستان بهار منجر به مرگ جوان ۳۶ ساله شاغل در این واحد شد.

ارتین کمالی افزود: این حادثه حوالی بامداد امروز روی داد که به رغم حضور نیروهای امدادی و خاموش کردن آتش، این مرد جوان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گفته وی، براساس بررسی و اعلام نظر کارشناسان مربوطه، نقص فنی بخاری (گرمایش) این کارگاه عامل اصلی بروز این حادثه و آتش سوزی بوده است.

مرگ یک کارگر در فردیس

به گزارش رکنا، یک کارگر در شهر فردیس در پی سقوط از ارتفاع جان باخت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اعلام این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک کارگر ساختمانی از طبقه چهارم یک ساختمان نیمه کاره در فلکه سوم شهر فردیس، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

کامران ملکی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد یک کارگر ساختمانی در حین کار به دلیل بی احتیاطی از طبقه چهارم به پایین سقوط کرده و در دم جان خود را از دست داده است.

مصدومیت ۲ کارگر در گرگان

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، سه کارگر بر اثر انفجار سیلندرگاز اکسیژن در یک کارگاه تراشکاری در میدان کریمی گرگان کشته و زخمی شدند.

در این حادثه که در یک کارگاه تراشکاری مستقر در یک گاراژ تعمیرات خودرو رخ داده است، کارگری مشغول خالی کردن سیلندرهای گاز اکسیژن از یک خودرو کامیون بود که ناگهان یکی از سیلندرها بر اثر برخورد با زمین منفجر و همین موضوع سبب مصدومیت دو کارگر در این حادثه شد.

پیشتر رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از مرگ یک کارگر دیگر در این حادثه خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.