تشدید فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ

پنجشنبه, 2ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ.

در طی هفته های گذشته فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ تشدید یافته است . از جمله می توان به انتقال ۳ نفر از زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه اشاره کرد .این زندانیان سیاسی عبارتند از هادی آبادیان ، کریم بخش بلیدهی و مسعود ناروئی . زندانی سیاسی مسعود نارویی بدلیل اعتراض به تبعیضات مذهبی روز یکشنبه ۲۸ مهرماه به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل گردید . این زندانی سیاسی از لحظه انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است و همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد . زندانی سیاسی کریم بخش بلیدهی ۳۴ ساله از بند ۵ زندان زاهدان که بیش از ۴ سال است که در زندان بسر می برد .در هنگام دستگیری مامورین وزارت اطلاعات به پای وی گلوله شلیک کردند و به خاطر عدم درمان پای وی ناقص می باشد. این زندانی سیاسی به دلیل اعتراض به برخوردهای وحشیانه یک سرهنگ سپاه پاسداران به نام سرهنگ شکوری که به دلیل رشوه خواری و فساد اخلاقی زندانی است و در حال حاضر رئیس بند ۵ می باشد به بند قرنطینه منتقل شده است . همچنین هادی آبادیان که نزدیک به ۲ هفته است بدون دلیل به سلولهای بند قرنطینه منتقل شده است و مورد شکنجه های جسمی و روحی پاسداربندها قرار دارد.
دستور انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه توسط بازجویان وزارت اطلاعات صادر می شود و از طریق یکی از شکنجه گران زندان مرکزی زاهدان به نام غلامی رئیس اطلاعات زندان به اجرا گذاشته می شود . این فرد شخصا زندانیان سیاسی و عادی را در بند قرنطینه مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهد.

از طرفی دیگر دارو را برای زندانیان سیاسی و عادی در این زندان قطع کرده اند .لازم به ذکر است که زندانیان سیاسی در اثر شکنجه جسمی بازجویان وزارت اطلاعات و شرایط قرون وسطایی زندان دچار بیماریهای مختلف و حاد هستند و نیاز مبرم به دارو دارند. فردی به نام یوسفی که از مامورین اطلاعات است و به عنوان رئیس بهداری منصوب شده و هیچگونه علم پزشکی ندارد ، در موارد متعدد زندانیان سیاسی و عادی که برای درمان به بهداری مراجعه می کنند را در همان بهداری زندان مورد ضرب و شتم قرار می دهد که آخرین مورد آن ضرب و شتم زندانی سیاسی ایرج محمدی توسط این فرد است. یوسفی به زندانیان سیاسی و عادی می گوید که داروهای خودشان را از بیرون از زندان تامین نمایند.

با آغاز فصل پاییز و شروع فصل سرما ،زندانیان در روز کمتر از ۲ ساعت آب گرم برای استحمام دارند. این در حالی است که در هر بندی که ظرفیت آن ۹۰ نفر می باشد بیش از ۳۵۰ نفرجای داده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای غیر انسانی ، انتقال به سلولهای انفرادی و عدم درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندان مرکزی زاهدان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲آبان ۱۳۹۲ برابر با ۲۴ اکتبر۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.