گفته‌های ضدونقیض درباره صدای انفجار موشک در آسمان شهر قدس

چهارشنبه, 15ام دی, 1400
اندازه قلم متن

مردم قلعه حسن خان و شهر قدس از شنیدن صدایی مهیب ابراز نگرانی کرده‌اند

سپاه امام‌حسن استان البرز توضیح نداده است چرا یک موشک در پایگاهی شهری آزمایش شده است- عکس از دیوان نیوز

پس از انتشار گزارش‌هایی در باره انفجار موشک در آسمان قلعه حسن خان و شهر قدس در شبکه‌های اجتماعی، مقامات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی ضد و نقیض به آن واکنش نشان دادند.

محسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، با رد هرگونه انفجار موشک، آن‌ گزارش را شایعه خواند و تاکید کرد که چنین امری «حقیقت ندارد»، اما سپاه امام‌حسن استان البرز با انتشار اطلاعیه‌ای «صدای شدید شنیده شده» را مرتبط با شلیک یک راکت در تمرینی آموزشی دانست که بنا به آن بیانیه «به صورت مدیریت شده در یکی از مقرهای سپاه» انجام شده است.

این اطلاعیه افزوده است که این گونه تمرینات مسبوق به سابقه است، و از شهروندان خواسته است که به شایعات توجه نکنند.

در بیانیه سپاه امام‌حسن استان البرز هیچ اشاره‌ای به این نکته نشده است که از چه زمانی در مقرهای شهری سپاه شلیک موشک تمرین می‌شود، و اصولا هدف از تمرین شلیک موشک در فضاهای شهری چیست؟ 

گفتنی است که پس از شلیک موشک سپاه به هواپیمای مسافربری بر فراز تهران در ۱۸ دی ۱۳۹۸ که به کشتار تمام سرنشینان آن انجامید، مقامات جمهوری اسلامی ایران اطلاعات گمراه کننده‌ای منتشر کردند که نادرستی آن‌ها بعدتر آشکار شد.

قلعه حسن خان یا شهر قدس در غرب تهران، بین پایتخت و کرج قرار دارد و جمعیتی بیش از ۱۵۰هزار تن را در خود جای داده است.

خبرگزاری ایرنا نیز در همین زمینه، به نقل از خبرنگار خود هرگونه حضور و نگرانی مردم در خصوص انفجار موشک در آسمان شهرقدس و قلعه حسن خان را رد کرد. این در حالی است که شهروندان این مناطق در ویدیوهایی که در شبکه‌ای اجتماعی منتشر شده است، از شنیده شدن صدایی مهیب ابراز نگرانی و تعجب می‌کنند.

از: ایندیپندنت 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.