صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

چهارشنبه, 15ام دی, 1400
اندازه قلم متن

 

 

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از بابت اتهام تجاوز به یک دختر ۱۲ ساله که از خویشاوندان او بود، توسط شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک این استان، به اعدام محکوم شد. همچنین یک زندانی در شهرستان آبیک که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، در جریان باردار شدن یک نوجوان ۱۲ ساله، مرد جوان تبعه افغانستان که از بستگان نزدیک او بود، به اتهام “زنای با محارم” محاکمه و به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از بخشش یک اعدامی پای چوبه دار خبر داد و گفت: خانواده مقتول پس از ۱۱ سال قاتل را بخشیدند.

مرتضی محمدی با اشاره به یک فقره پرونده اعدام اظهار کرد: ۱۱ سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان آبیک بنا به دلایلی، دختر خانمی توسط آقایی به قتل رسیده بود که تحقیقات انجام و رأی مبنی بر حکم اعدام متهم هم صادر شده بود.

وی افزود: مدتی پیش حکم اعدام وی آماده اجرا بود که اجرا نشد اما پس از ۱۱ سال، روز گذشته اولیای دم یعنی پدر و مادر رضایت قطعی خود را اعلام کرده و از خون فرزندشان گذشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در زمان اجرای حکم اعدام، محکوم علیه بالای چهار پایه رفته بود و حتی طناب دار بر گردنش آویخته شده بود که به خاطر وضعیتی که حاکم شد، منتهی به رضایت والدین مقتول شد.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات، نشست‌ها و تلاش‌های بسیار برای کسب رضایت اولیای دم مذکور اذعان کرد: با همت مسئولین زندان چوبیندر قزوین، مسئولین گروه صلح و سازش استان قزوین، خیرین و با بزرگمنشی خانواده اولیای دم، یک زندانی پس از ۱۱ سال حبس و در لحظات اجرای حکم، اعدامی از چوبه دار نجات یافت که کار انسان‌دوستانه اولیای دم قابل تحسین و ستایش است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.