اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

چهارشنبه, 22ام دی, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۲ دی، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل مدیر عمومی و مسئول تدارکات دانشگاه امام صادق به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

براساس این گزارش، روز ۲۲ دی ماه سال ۹۸ افرادی که در همسایگی دانشگاه امام صادق زندگی می‌کردند با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفته و وقوع یک قتل را اعلام کردند.

پس از حضور نیروهای پلیس در محل حادثه، مشخص شد بین دو نفر از کارمندان این دانشگاه درگیری روی داده است. متهم ساعتی بعد در خیابان خوردین دستگیر شد و ضمن اقرار به قتل، علت آن را اختلاف مالی و کاری عنوان کرد.

مقتول مدیر عمومی و مسئول تدارکات دانشگاه امام صادق بود.

مرد میانسال در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شد که پس از تائید حکم، این زندانی صبح امروز در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

در این گزارش به هویت این زندانی اشاره نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.