جبهه ملی ایران بازداشت آقای کامران تکوک را محکوم می نماید

جمعه, 24ام دی, 1400
اندازه قلم متن

جبهه ملی ایران بازداشت آقای کامران تکوک را محکوم می نماید

متاسفانه در حکومت جمهوری اسلامی یورش به منازل مردم، ضبط وسایل ارتباط شخصی آنان و احضار و بازداشت شهروندان به امری یومیه و به شکلی گسترده تبدیل شده است.

‎طبق آخرین اطلاع واصله، آقای کامران تکوک‌، نویسنده، شاعر، فعال سیاسی ملی پیرو راه دکتر محمد مصدق، و تلاشگر جامعه مدنی در روز چهارشنه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ در پی احضار از سوی مرکز اطلاعات سپاه در کرمانشاه و مراجعه به آن مرکز، به دلایل نامعلومی از سوی مقامات امنیتی توقیف و به محل نا مشخصی منتقل گردیده است. در مراجعات مکرر خانواده ایشان تنها پاسخ این بوده که ایشان فعلا باید در بازداشت و تحت بازجویی قرار داشته باشند. لازم به یاد آوری است که دو هفته پیش از آن نیز مقامات امنیتی با ورود به منزل ایشان اقدام به ضبط گوشی تلفن همراه و‌ وسایل ارتباطی شخصی وی نموده بودند.

‎با توجه به نتایج تاسفبار حاصل از بازداشت های غیر قانونی توسط افراد آتش به اختیار و در راستای پیشگیری از تکرار سرنوشت تلخ ده ها فعال مدنی که ناپدید شدن هایشان منجر به مرگ مشکوک آنها گردیده، و از آنجایی که تا این لحظه از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه ایشان هیچگونه اطلاع روشنی در دست نیست، ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آقای کامران تکوک می باشیم.

‎جبهه ملی ایران ضمن محکوم کردن این گونه بازداشت های غیر قانونی، خواهان بر قراری امنیت قضایی برای آحاد ملت ایران است. احترام به قانون و تعریف جرم سیاسی و رعایت حقوق متهمین سیاسی از جمله تفهیم‌ اتهام، رعایت قانون و‌ مقررات در حین انجام بازجویی، حق داشتن وکیل، عدم نگهداری در بازداشت بیش از حد مقرر، بهره مندی از حق آزادی مشروط تا تشکیل دادگاه، و برگزاری محاکمه در دادگاه علنی با حضور هیات منصفه از بدیهیات ضروری در یک جامعه قانونمند است.

تهران – بیست و چهارم دی ماه ۱۴۰۰ خورشیدی

   هیئت رهبری اجرائی جبهه ملی ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.