اجرای حکم اعدام ۲ متهم پرونده «آتش سوزی پمپ بنزین» در خرم آباد

شنبه, 25ام دی, 1400
اندازه قلم متن
 

 

خبرگزاری هرانا –  چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه، رئیس کل دادگستری استان لرستان، از اجرای حکم اعدام دو متهم پرونده آتش سوزی پمپ بنزین محله دره‌گرم خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰، رئیس کل دادگستری استان لرستان، از اجرای حکم اعدام ۲ زندانی در این استان خبر داد.

محمد رزم در این رابطه مدعی شد: این متهمان که در ۲۲ بهمن‌ماه ۹۷، پمپ بنزینی را در محله دره‌گرم ‌خرم آباد به آتش کشیده و موجب کشته شدن ۲ تن از نیروهای انتظامی شدند، شناسایی، دستگیر و اعدام شدند.

در این گزارش، به هویت، تاریخ و مکان دقیق اجرای حکم این افراد اشاره‌ای نشده است با این حال در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ محمد رزم از دستگیری این دو متهم خبر داده و گفته بود: این افراد از نیروهای اخراجی دستگاه های نظامی هستند که بازخرید شده اند.

این زندان در تاریخ ۳۰ آذرماه نیز، شاهد اجرای حکم اعدام دو زندانی به نام های حسن میرکرمی و اردوان فلاحوند به اتهام محاربه و قتل بوده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.