زندانیان سیاسی: دولت روحانی نقش خود را در برخورد با موسوی و کروبی روشن کند

یکشنبه, 5ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

۳۷ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین در بیانیه ای از برخورد ماموران امنیتی با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد انتقاد کرده و از دولت حسن روحانی خواسته‌اند تا جایگاه خود را در قبال برخورد با میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد روشن کند.

در این بیانیه که در روز شنبه چهارم آبان در وب سایت «کلمه» منتشر شده، آمده است:«در عید غدیر بجای رفع حصر، سیلی به صورت دختران میر حسین نواخته شد و در همین ایام از درمان ضروری بیماری خطیر آقای کروبی ممانعت به عمل آمد؛ اقداماتی که امروزه بدنام‌ترین حکومت‌ها نیز از آن اجتناب می‌کنند. عمق ظلم و ستم جاری، در گزارش دختران میرحسین موسوی از برخوردهای وقیحانه روز عید غدیر با آن‌ها و همچنین از نامهٔ سراسر مظلومیت اخیر سرکار خانم کروبی به رییس جمهور آشکار است.»

روز پنجشنبه دوم آبان نرگس موسوی، فرزند زهرا رهنورد و میرحسین موسوی،‌ در فیس بوک خود نوشت، یکی از ماموران حصر پس از آنکه وی و خواهرش به بازدید بدنی غیرمتعارف اعتراض کردند، به صورت هردو خواهر سیلی زد. انتشار این خبر به موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منجر شد. در واکنش به این موج یک مقام وزارت اطلاعات روز جمعه اعلام کرد که دختران موسوی و رهنورد آغازگر درگیری بوده اند.

این زندانیان سیاسی در بیانیه خود تصریح کرده اند که در صدد نیستند تا انتظارات از «دولت نوپایی» که در« معرض انواع فشارهاست» را بالاببرند، بلکه خواهان آن هستند که دولت حسن روحانی در قبال حصر و برخوردها با زهرا رهنور، میرحسین موسوی و مهدی کروبی جایگاه خود را روشن کند.

در بیانیه این ۳۷ زندانی سیاسی آمده است:«ما را با آمران و عاملان مظالم و فجایع سالهای گذشته سخنی نیست . …درک این نکته نیز دشوار نیست که برخورد‌های عصبی آن‌ها انتقام گیری از مردم به دلیل رایشان در انتخابات اخیر است ولی انتظار از دولتی که در می‌تینگ‌های انتخاباتی خود اعلام کرده است در دولت آن‌ها دیگر حصری نخواهیم داشت متفاوت است.»

این زندانیان سیاسی اضافه کرده اند:« از دولتمردان می‌خواهیم روشن کنند در این وقایع در چه جایگاهی قرار دارند؟ در دولت قبل وزارت اطلاعات آن دولت عهده دار حصر و محدودسازی آقایان موسوی و کروبی بود، و برخوردهای سخیف آن‌ها نیز مطابق شأن‌‌ همان دولت بود ولی امروز نقش دولت چیست؟»

در ادامه این بیانیه آمده است:«باید روشن شود که مسئولیت این اقدامات غیرانسانی با کیست و تا کجا و تا به کی قرار است ناروایی‌های موجود بر بزرگان ملت و رهبران جنبش سبز ادامه یابد؟»

زندانیان سیاسی مانند ابوالفضل قدیانی، علیرضا رجایی، مصطفی تاج زاده، عماد بهاور، محسن میردامادی،‌کیوان صمیمی، علیرضا بهشتی شیرازی، قربان بهزادی نژاد و سعید مدنی این بیانیه را امضا کرده اند.

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون درحصر به سر می برند. زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در خانه خود در حصر هستند ولی مهدی کروبی در ساختمان امنیتی ویژه نگهداری می‌شود

در همین زمینه، فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی ، هفته گذشته در نامه ای به حسن روحانی با یادآوری مسئولیت‌های قانونی وی به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی از آقای روحانی خواسته بود تا مبنای حقوقی رفتارهای صورت گرفته با همسرش را از «مقامات مسئول» کشور جویا شود
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.