روزنامه جمهوری اسلامی: حکمرانی نظام راه خود را به سوی حکمرانی هزارفامیل کج کرده

شنبه, 25ام دی, 1400
اندازه قلم متن
روزنامه جمهوری اسلامی

منبع تصویر،JEPRESS.IR

روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های محافظه کار چاپ تهران در سر مقاله امروز شنبه ۲۵ دی خود با عنوان “به این اخطار توجه کنید” از نحوه اداره کشور انتقاد کرده و نوشته است وضعیت خطرناکی که اکنون متوجه انتصابات است، کشور را به پرتگاه نزدیک می‌کند.

در این سرمقاله گفته شده یکی از دلایل سقوط حکومت شاهنشاهی در ایران، “انحصاری شدن مسئولیت‌های کلیدی و همه‌کاره شدن ژن‌های خوب بود.”

این روزنامه که به مدیرمسئولی مسیح مهاجری منتشر می‌شود، نوشته است پس از انقلاب اسلامی، “به تدریج”، “فامیل‌سالاری، دوست و آشناسالاری و حاکمیت ژن‌های خوب، جای شایسته‌سالاری را گرفت و حکمرانی نظام جمهوری اسلامی راه خود را به سوی حکمرانی هزارفامیل کج کرد.”

جمهوری اسلامی از روند انتصابات در دولت‌های مختلف پس از انقلاب انتقاد کرده و گفته است واگذاری مسئولیت‌های کلیدی به اقوام و نزدیکان، حکمرانی را به مسیر خطرناکی کشانده است.

روزنامه جمهوری اسلامی ارگان مطبوعاتی حزب جمهوری اسلامی است که پس از انحلال این حزب همچنان منتشر می‌شود و از آن به عنوان روزنامه‌ای با نفوذ یاد می‌شود.

این روزنامه نوشته است زیان‌های فامیل سالاری در چند دهه گذشته درسی به صاحبان قدرت نداده و “این مسیر خطرناک، با سرعت بیشتری در حال پیموده شدن است.”

این روزنامه از روند انتصاب افراد غیر متخصص برای امور تخصصی انتقاد کرده و نوشته است وضعیت خطرناکی که اکنون در زمینه انتصابات وجود دارد، جمهوری اسلامی را به پرتگاه نزدیک می‌کند.

در روزهای اخیر انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سابق صدا و سیما، به مدیریت هلدینگ خلیج فارس با انتقادهای فراوانی مواجه شده است. او هیچ سابقه‌ای در صنعت نفت و پتروشیمی ندارد و برای ریاست مجموعه‌ای انتخاب شده که بخش بزرگی از درآمدهای ارزی ایران از آن به دست می‌آید.

این روزنامه همچنین بار دیگر از روند انتخابات انتقاد کرده و گفته است “تلاش‌های فوق قانونی” برای “چیدمان مورد نظر و مورد پسند” باعث شده کشور به وضعیت خطرناک برسد.

این روزنامه پیش از انتخاباتی که به پیروزی ابراهیم رئیسی منجر شد، برنده آن انتخابات را از قبل معلوم دانست.

جمهوری اسلامی همچنین قبلا گفته بود در ایران “حکمرانی توانمندی” ندارد که بتواند با مجموعه‌ای از “مافیا” مقابله و نیازهای ضروری مردم در دوران بحران از جمله دارو و غذا را برآورده کند. این روزنامه نوشته بود در ایران دو دولت وجود دارد و “کنسرسیوم مافیا” متشکل از مافیاهای گوناگون کشور را در کنترل دارد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.