حمید حاج جعفر کاشانی و محمود علی نقی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند

یکشنبه, 26ام دی, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – محمود علی نقی و حمید حاج جعفر کاشانی روز شنبه ۲۵ دیماه به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. این شهروندان به همراه ۴ زندانی دیگر در زندان اوین در اعتراض به “قصور آشکار مسئولان زندان، قوه قضاییه و سازمان زندان ها در مرگ بکتاش آبتین” و همچنین به دلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان از روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، دست به اعتصاب زده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۵ دیماه ۱۴۰۰،  محمود علی نقی و حمید حاج جعفر کاشانی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

این شهروندان که به همراه ۴ زندانی دیگر در زندان اوین در اعتراض به “قصور آشکار مسئولان زندان، قوه قضاییه و سازمان زندان ها در مرگ بکتاش آبتین” و همچنین به دلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان از روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، دست به اعتصاب زده بودند، روز گذشته به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اون خارج شده و بدون رسیدگی پزشکی به این زندان منتقل شدند.

اعتصاب این زندانیان به دنبال تحصن ۵ روزه در زندان اوین و بی توجهی مسئولان نسبت به مطالباتشان صورت گرفته است.

بکتاش آبتین که در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین بود، روز دوشنبه ۱۵ آذرماه، به دلیل حال نامناسب جسمی و بروز علائم کرونا پس از چند روز نگهداری در بهداری زندان، به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و چند روز بعد به دنبال تایید ابتلا به کرونا به بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. نهایتا عصر روز دوشنبه ۲۲ آذرماه، خانواده و وکیل آقای آبتین پس از روزها تلاش موفق به گرفتن مرخصی استعلاجی جهت انتقال او به بیمارستانی دیگر شدند. این عضو کانون نویسندگان ایران نهایتا روز شنبه ۱۸ دیماه در بستر بیماری درگذشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.