مرگ و مصدومیت ۹ کارگر از جمله ۶ کارگر معدن / مصدومیت ۱۵ کارگر بر اثر واژگونی اتوبوس در بویین زهرا

چهارشنبه, 29ام دی, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سه شنبه ۲۸ دی‌، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر از جمله دو کارگر معدن در شهرهای هفتکل، مبارکه، مشهد و استان کرمان طی حوادثی جداگانه در حین کار دچار حادثه شدند. در این حوادث ۲ کارگر جان خود را از دست داده و ۳ کارگر دیگر مصدوم شدند. همچنین در پی وقوع حادثه سقوط بهمن در محور تونل کندوان در جاده چالوس،۴ کارگر پیمانکاری آزاد راه تهران به شمال دچار حادثه شدند، که طی آن سه کارگر مصدوم و دیگری جان باخت. از سویی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از فوت شش نفر و مصدومیت ۲۵۶ نفر با حوادث ناشی از کار در استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه خبر داد. در خبری دیگر معاون وزیر کار اعلام کرد ۴۰ درصد حوادث ناشی از کار در بین کارگران ساختمانی است، همچنین بر اثر واژگونی سرویس کارگران در بویین زهرا ۱۵نفر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سه شنبه ۲۸ دی‌ ماه ۱۴۰۰، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ریزش در یک معدن در منطقه هفتاکل در شهرستان هفتکل خبر داد.

عارف شرهانی اظهار کرد: ساعت ۱۳:۵۵ در پی تماس با سامانه ۱۱۵ خبر ریزش در یک معدن سنگ در منطقه هفتاکل در هفتکل اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در این حادثه دو مرد ۴۷ و ۲۴ ساله مصدوم شدند که به درمانگاه درمان بستر هفتکل انتقال یافتند.

مرگ یک کارگر سیمبان در استان کرمان

به گزارش ایلنا، یک کارگر سیمبان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان حین انجام کار بر اثر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع تیرک جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، «روح الله نخعی» سیمبان جوان و از نیروهای شرکت پیمانکار شرکت توزیع برق شمال کرمان حین انجام عملیات و رفع مشکل برق‌رسانی در اثر بارندگی اخیر دچار برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع تیرک شد که متاسفانه جان باخت.

فعالان کارگری کرمان با ابراز تاسف از این حادثه می‌گویند: متاسفانه آمار تلفات و مصدومیت کارگران سیمبان در حال افزایش است. بنابراین بهتر است مسئولان بیش از این به فکر رعایت اصول ایمنی و شغلی «سیمبانان» باشند تا هر روز و هر هفته شاهد این نوع وقایع دردناک نباشیم.

مرگ کارگر شهرداری مبارکه

به گزارش رکنا، کارگر شهرداری شهرستان مبارکه با میله فوتبال دستی در جین کار جان خود را از دست داد.

مصدومیت یک کارگر در مشهد

به گزارش رکنا، یک کارگر میانسال در مشهد هنگام کار روی پل هوایی دچار برق گرفتگی شده و به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این فرد حین کارکردن بالای پل هوایی در حال احداث در خیابان آزادی در محدوده بزرگراه آسیایی به دلیل نشت برق دچار برق گرفتگی شد.

کارگر میانسال پس از برق گرفتگی به داخل پل پرتاب و دچار جراحات زیاد شد.

حادثه دیده به پایین پل منتقل و برای انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شد.

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر پیمانکاری آزاد راه تهران به شمال

به گزارش ایلنا، در پی وقوع حادثه سقوط بهمن در محورتونل کندوان درجاده چالوس، ۴ کارگر پیمانکاری آزاد راه تهران به شمال دچار حادثه شدند که یک نفر از آنها جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نجات پیدا کردند.

فعالان صنفی کارگری در استان البرز گفتند: به دنبال وقوع حادثه بهمن بر اثر بارندگی‌هایی که از روز گذشته تا در مناطق کوهستانی بین استان البرز و مازندران آغاز شده است، ۴ کارگر پیمانکاری یکی از کارگاه‌های آزادراه تهران به شمال حوالی ساعت دو بامداد شب گذشته حین استراحت در کانکس محل اقامت خود در محور کندوان (پیچ سرهنگ) دچار حادثه شدند که یک نفر جان باخت و سه نفر از آن‌ها توسط کمک‌های مردمی و امدادگران نجات پیدا کردند.

او گفت: شدت بارندگی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق کوهستانی البرز به مازندران به قدری زیاد شده است که تاکنون چندین کارگر به دلیل بارش برف و سقوط بهمن دچار حادثه شده و نجات پیدا کرده‌اند.

مرگ و مصدومیت ۲۶۲ کارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از فوت شش نفر با حوادث ناشی از کار در استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه خبر داد.

کامروز امینی افزود: مصدومین ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه امسال ۲۵۶ نفر بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر از یک درصد رشد داشته است.

وی ابراز داشت: طی ۹ ماهه سال جاری، مجموعاً ۲۶۲ پرونده فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شد.

امینی با بیان اینکه از این تعداد ۲۵۶ پرونده مربوط به مصدومیت‌های ناشی از حوادث کار بود، افزود: ۲۵۳ نفر از این تعداد مرد و ۳ نفر زن بوده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در نه ماهه امسال، بیشترین مصدومین به ترتیب به ادارات پزشکی قانونی شهرستان‌های بویراحمد ۱۰۸، گچساران ۸۱، کهگیلویه ۴۶، دنا ۱۳، بهمئی ۶ و باشت ۲ مورد ارجاع شد.

امینی در پایان عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری نیز، ۶ مورد فوت ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شد که ۳ مورد سقوط، ۲ مورد برق گرفتگی و یک مورد نیز به علت اصابت جسم سخت بود.

۴۰ درصد حوادث کار متعلق به کارگران ساختمانی

به گزارش ایسنا، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۰ درصد از حوادث ناشی از کار در کشور را در بین کارگران ساختمانی می‌داند و می گوید: مطابق مصوبه شورای عالی حفاظت فنی و در راستای کاهش حوادث ناشی از کار، کارفرمایان و پیمانکارانی که در مناقصات شرکت می کنند باید تایید صلاحیت حفاظت و ایمنی را از حوزه معاونت روابط کار دریافت کنند.

معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به آمار فوتی های حوادث ناشی از کار بر لزوم تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی تاکید دارد تا از این طریق به ارتقای سطح آموزش در حوزه ایمنی کار کمک شود.

گسترش نظارت بر کارگاههای مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی از جمله اقدامات وزارت کار از زمان استقرار دولت سیزدهم بوده است.

مصدومیت ۱۵ کارگر بر اثر وازگونی اتوبوس

به گزارش رجانیوز؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: واژگونی اتوبوس بویین زهرا که به علت بارش برف و باران اتفاق افتاد ۱۵ مصدوم بر جای گذاشت.

دکتر سهیل سلطانی اظهار کرد: واژگونی اتوبوس بویین زهرا که به علت بارش برف اتفاق افتاد ۱۵ مصدوم به جای گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اذعان کرد: در این حادثه که خوشبختانه واژگونی اتوبوس بویین زهرا تلفات جانی نداشت.
 
وی در پایان گفت: ۹ نفر از ۱۵ مصدوم این حادثه در محل حادثه درمان و ۶ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که حال این نفرات نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.