مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

شنبه, 2ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۸ کارگر در شهرهای تهران، لارستان، قم و کاشان دچار حادثه شدند. طی این حادثه دو کارگر جان خود را از دست داد و شش کارگر دیگر نیز مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری مهر، امروز شنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مرگ سرایدار ۵۰ ساله در جریان حادثه گازگرفتگی در شهرک نفت خبر داد.

جلال ملکی در خصوص حادثه گازگرفتگی در شهرک نفت گفت: ساعت ۱۵:۱۱ امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در محله «مینی‌سیتی»، شهرک نفت به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و متعاقب آن ایستگاه شماره ۳۶ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در مدت چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و در محل حادثه که قسمت سرایداری یا نگهبانی یک منزل ویلایی قدیمی که ظاهراً کسی در آن زندگی نمی‌کرد، مردی حدود ۵۰ ساله که تبعه کشور افغانستان بود دچار گازگرفتگی شده بود.

وی با بیان اینکه پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی درب اتاق مورد نظر توسط آشنایان فرد مذکور باز شده بود، گفت: به تأیید عوامل اورژانس متأسفانه این فرد جان خود را از دست داد.

ملکی عنوان کرد: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی محل حادثه مشخص شد که استفاده از اجاق خوراک‌پزی به شیوه کاملاً غلط به‌عنوان وسیله گرمایشی باعث انتشار گاز مونوکسید کربن در این فضای کوچک حدود ۱۰ متری شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه تمامی پنجره‌ها و راه‌های ورود هوا در این اتاق بسته بوده‌ است، اظهار کرد: علت اصلی مرگ، توسط عوامل پزشکی قانونی پس از انجام معاینات لازم اعلام خواهد شد.

مصدومیت دو کارگر در قم

به گزارش ایلنا، در آتش‌سوزی که بعد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰، در یک واحد فروش کفش در شهر قم رخ داد، ۲ کارگر مصدوم شدند.

براساس این گزارش، آتش‌سوزی در یک واحد کفش فروشی در خیابان ۱۰ متری امیرالمومنین قم رخ داد و در اثر آن ۲ کارگر مصدوم شدند.

سازمان آتش‌نشانی قم در مورد این حادثه اعلام کرد: بر اثر این حادثه دو نفر از کارگران مصدوم شدند که توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند اما در حال حاضر، حریق کامل اطفا شده است.

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در لارستان

به گزارش ایلنا، منابع کارگری در شهرستان لارستان، از فوت یکی از کارگران حادثه شرکت سیمان سفید لارستان خبر دادند.

منابع کارگری گفت؛ روز چهارشنبه (۲۲ دی ماه) حادثه‌ای در کارخانه سیمان لارستان به وقوع پیوست که در نتیجه آن ۴ کارگر دچار سوختگی شده و به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل شدند.

او با بیان اینکه متاسفانه باخبر شدیم یکی از سه کارگر حادثه شرکت سیمان لارستان بعد از یک هفته بستری در بیمارستان، ظهر دیروز جمعه (یکم بهمن ماه) بر اثر شدت سوختگی فوت شده است، افزود: اطلاعات جزیی و اندکی در این زمینه این حادثه در دست است، اما همکاران وی دلیل حادثه که منجر به سوختگی این چهار کارگر شده است را پاشش بخار داغ از گریت کولر (پروژه خنک کننده مواد داغ سیمان که از کوره خارج می‌شود) عنوان می‌کنند.

او درباره هویت کارگر فوت شده نیز گفت: کارگری که فوت شده «شهباز خجسته» شهرت دارد. او صاحب یک فرزند است و بیشتر از ۱۸ سال سابقه کار در کارخانه سیمان لارستان دارد.

به گفته همکاران وی؛ وضعیت جسمی سه نفر دیگر از مصدومان حادثه کارخانه سیمان لارستان رو به بهبودی است و مراحل درمانشان در حال انجام است.

مصدومیت یک کارگر در کاشان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در خصوص این خبر گفت: در پی سقوط و مصدومیت این کارگر از ارتفاع سه متری یک ساختمانِ در حال ساخت در خیابان امیرکبیر، ماموران تیمهای امداد و نجات ایستگاه شماره ۵ این سازمان به محل اعزام شده و با استفاده از خودروی بالابر هیدرولیکی و تجهیزات نجات نسبت به کمک به مصدوم افغانستانی اقدام کردند.

روح الله فدایی از شهروندان خواست تا اصول ایمنی را در ساخت و سازها رعایت و شرایط ایمنی را در کل مراحل کار فراهم کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.