صدور و تایید حکم اعدام برای یک متهم در تهران

شنبه, 2ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران، از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری این استان، به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اوایل سال ۹۸ مرد میانسالی به پلیس آگاهی رفت و از ناپدید شدن دختر دانشجویش به نام آیدا خبر داد. ۲۰ روز از شکایت مرد میانسال گذشته بود که مأموران پلیس جسد سوخته یک زن را در جاده ساوه زیر پل نسیم شهر پیدا کردند.

شواهد نشان می داد این زن در محل دیگری کشته و شبانه جسدش به آتش کشیده شده است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و کارشناسان علت مرگ را خفگی اعلام کردند. با تکمیل تحقیقات، آزمایش دی ان ای نشان داد جسد سوخته متعلق به آیدا ست.

پلیس در ادامه تحقیقات به بررسی فهرست تماس های تلفنی دختر دانشجو پرداخت و دریافت دختر جوان آخرین بار به دیدن مردی به نام هومن در جنوب تهران رفته بود. هومن به عنوان مظنون بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

وی گفت : آیدا را از قبل می شناختم و با او رفت و آمد داشتم و با او معامله کرده بودم. او مدتی قبل پولی به من داده بود که سودش را به او می دادم. او ماهانه مقابل خانه ام می‌آمد تا ۶۰۰ هزار تومان قسط را به او بدهم. آخرین بار وقتی مقابل خانه آمد به او گفتم پول ندارم. من از او مهلت خواستم و درخواست کردم ۱۰۰ هزار تومانی را که دارم بگیرد و ۵۰۰ تومان باقی را بعداً به او بدهم. اما او یکباره عصبانی شد و شروع به داد و فریاد کرد. او می‌خواست آبرویم را پیش همسایه ها ببرد. آن موقع شیشه کشیده بودم و حال طبیعی نداشتم. من او را به داخل خانه کشاندم و سپس او را با پیچیدن سیم به دور گردنش خفه کردم. وقتی به خودم آمدم که جنازه روی زمین افتاده بود. من جسد دختر جوان را با ماشین به زیر پل نسیم شهر بردم و با ریختن بنزین رویش جسد را آتش زدم .

به دنبال اعتراف های مرد جوان و بازسازی  صحنه جرم وی در شعبه ۷ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت. او در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت تحت تاثیر مصرف شیشه دست به این کار زده و برای از بین بردن آثار جرم جسد را به آتش کشیده است.

 وی با درخواست اولیای دم به اعدام محکوم شد. با اعتراض وی به حکم صادره پرونده در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید شد، به این ترتیب متهم در برابر حکم قطعی اعدام قرار گرفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.