آلودگی هوای سه کلانشهر

شنبه, 2ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن
آلودگی هوای سه کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای سه کلانشهر تا سه شنبه (۵ بهمن‌ماه) هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است:‌از امروز تا سه شنبه (۲ تا ۵ بهمن‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود که در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.

در این شرایط اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهر به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.