اعتصاب غذای انوشه آشوری، شهروند دوتابعیتی در زندان اوین

یکشنبه, 3ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – انوشه آشوری، شهروند دوتابعیتی محبوس در زندان اوین امروز یکشنبه ۳ بهمن‌ماه اعتصاب غذا کرد. اعتصاب غذای  آقای آشوری در اعتراض به شرایط خود و با درخواست آزادی از زندان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، انوشه آشوری، شهروند دوتابعیتی محبوس در زندان اوین اعتصاب غذا کرد.

اعتصاب غذای آقای آشوری در اعتراض به شرایط خود و با درخواست آزادی از زندان صورت گرفته است. به گفته الیکا آشوری، دختر آقای آشوری که با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از اعتصاب پدرش خبر داده است، این اعتصاب برای «جلب توجه جهانی» به شرایط سخت پدرش و دیگر شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران صورت گرفته است.

انوشه آشوری، شهروند ایرانی_بریتانیایی ۶۷ ساله و مهندس ساکن بریتانیا در سال ۱۳۹۶ زمانی که برای دیدار با مادر خود به ایران سفر کرده بود بازداشت و نهایتا محاکمه شد. بنا به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه ایران آقای آشوری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل و تحصیل مال نامشروع به ۱۲ سال زندان و پرداخت ۳۳ هزار یورو محکوم شده است.

گفتنی است که گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، در یکی از گزارش های خود نسبت به وضعیت زندانیان دوتابعیتی در ایران ابراز نگرانی کرده و بیان داشته بود که حکومت ایران از این زندانیان به عنوان اهرم فشار در سیاست های خارجی خود استفاده می کند.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی‌شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شو


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.