یک متهم در تهران به ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد

دوشنبه, 4ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از سوی شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت این استان به تحمل مجموعا ۱۴۸ ضربه شلاق در کنار مجازات حبس محکوم شد. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک متهم در تهران از سوی شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت این استان به تحمل مجموعا ۱۴۸ ضربه شلاق در کنار مجازات حبس محکوم شد.

این متهم طی اعترافات خود در جلسه دادگاه اظهار داشت: “معتاد به شیشه بودم و همین باعث شد که دوباره به سرقت رو بیاورم. علی دایی که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است را می‌شناختم. شیفته فوتبالش بودم و آن را را دنبال می‌کردم من و دوست فراری‌ام مدتی بود در تهران گردنبندقاپی می‌کردیم. آن روز نیز به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت بودیم که با دیدن گردنبند مردی از پشت سر سراغش رفته و گردنبند را قاپیدم. اگر می‌دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌شدم. گردنبند طلای او را که ۱۵۰میلیون تومان ارزش داشت به نصف قیمت فروختیم. در این مدت که در زندان هستم پشیمانم و از شاکیان و اسطوره فوتبال تقاضای بخشش دارم”.

نهایتا دادگاه وی را از بابت اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار به ۵ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت اتهام مشارکت در سرقت به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم کرد.

گفتنی است کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.