آن‌ کارِ دیگر؛ «انقلابی‌گری» با کمربندهای شل

دوشنبه, 4ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

زیتون-احسان نادرپور: روز گذشته عکسی در شبکه­‌های اجتماعی دست به دست می­‌چرخید. عکسی که به نظر می‌رسد از یک روحانی نزدیک به حاکمیت است. یک عکس سلفی از بدن عریان و اندام جنسی این فرد که گفته می­‌شود اشتباها در یک گروه مذهبی، سیاسی فرستاده است و او زمانی که متوجه اشتباه خود شد به جای پاک کردن عکس از گروه خارج می‌شود. این اتفاق در یکی از روستاهای توابع استان مازندران رخ داد. با انتشار این عکس مردم روستا اقدام به انتشار عکس‌های این روحانی با اعضای سپاه کردند تا اشاره‌ای به خط و ربط او با حاکمیت داشته باشند. هرچند هنوز نمی‌‌توان با قطعیت از جزییات این ماجرا نوشت اما این اولین باری نبوده که افراد نزدیک به حاکمیت در ایران و به قولی انقلابیون، با این جنس افشاگری­‌ها روبرو می­‌شوند.

نمایندگان سابق مجلس و حتی سخنرانان «انقلابی» هم چند باری به این وضعیت اعتراض کرده‌اند. بعضی از آن­ها روابط جنسی پنهانی و بعد افشا شده این مسئولان را حاصل فعالیت سرویس‌­‌های بیگانه می‌دانند و زن­هایی که به سمت انقلابی­‌ها می­‌آیند را «پرستو» می‌خوانند. عده‌ای دیگر هم ماجرا را به فساد اخلاقی آن افراد ربط می­‌دهند.

پیش از این اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در یک گفتگوی اینستاگرامی اعلام کرده بود که در دوره دوم مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان روحانیِ مجلس که خیلی هم ادعای انقلابی­گری داشت به خانه همسر یکی از زندانیان سیاسی رفته بود و با آن فرد رابطه برقرار کرده بود.

علی اکبر رائفی پور سخنران انقلابیون هم با پروژه جاسوسی دانستن این روابط افشا کرده بود در میان مسئولین افرادی را داشتیم که با تهیه کردن فیلم روابط اینچنینی از آن­ها خواسته شد بود مصوبات خاصی را در مجلس تصویب کنند یا اطلاعاتی را در اختیارشان قرار دهند.

سید محمدجواد ابطحی نماینده دوره­‌های هشتم و دهم مجلس هم با اشاره به اینکه  قماربازی و فساد جنسی در بین نمایندگان دیده می‌شد، در این رابطه گفته: «موارد خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین نمایندگان رخ می داد اما می‌ماندند تا دوره نمایندگی‌شان به پایان برسد و عموما برای ادوار بعد ردصلاحیت می‌شدند اما در طی دوره خیلی‌ها آبروداری می‌کردند.»

اینکه روابطی از این دست از دید عده‌ای اخلاقی به نظر برسد و از نگاه دیگری نه، عجیب نیست. اما در رابطه با «انقلابیون» در جمهوری اسلامی ماجرا کمی فرق می­‌کند. تناقض این وضعیت وقتی رخ می‌نماید و باعث واکنش جامعه می‌شود که این افراد نسخه‌ه­ایی برای جامعه می‌پیچند که خود از آن تبعیت نمی‌کنند.

خودکشی قربانی تجاوز توسط یک نماینده مجلس

سلمان خدادادی، نماینده دوره‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس بود. ماجرای تجاوز او به یک زن، تهدید زهرا نوید پور به قتل و بی‌توجهی به شکایات آن زن نهایتا به خودکشی آن زن منجر شد.

‏‏ماجرا از این قرار بود که زهرا نویدپور در سال۹۳ برای پیدا کردن کار به ‎سلمان خدادادی، نماینده ملکان مراجعه می‌کند و با دعوت او برای کار به تهران رفته و خدادادی در دفترش با توسل به زور به او تجاوز می‌کند. نوید پور شکایت کرده و پس از مدتی فایل‌هایی صوتی‌ای را منتشر می‌کند که حاکی از تهدید شدن او توسط خدادادی برای پس‌گرفتن شکایت است.

نویدپور ماه‌ها سعی کرد صدایش را به جایی برساند و خبر بدهد که جانش در خطر است، اما سرانجام در دی ماه ۹۷ خبر مرگ او منتشر شد. منابع رسمی محلی در ملکان، در آذربایجان شرقی، گفتند او خودکشی کرده است. دیوان عالی کشور اتهام تعرض سلمان خدادادی به زهرا نویدپور را به این علت رد کرد: «دفتر نماینده مجلس یک محل عمومی است و نه خصوصی و عموم مردم به آنجا رفت‌وآمد دارند، بنابراین ادعای او درخصوص اینکه این نماینده در محل خصوصی به او تعرض کرده درست به نظر نمی‌رسد.»

این در حالی است که خدادادی پیشتر هم با اتهامات مشابهی روبرو بود. او در سال ۱۳۸۷ و پس از راهیابی به مجلس، با مخالفت دو نماینده زن با اعتبارنامه‌اش روبرو شد. به گفته فاطمه آلیا، دلیل مخالفت با اعتبارنامه خدادادی اتهام‌های غیراخلاقی علیه او بود. سلمان خدادادی در آن مقطع یک هفته در بازداشت بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که حمایت مسعود پزشکیان، نماینده وقت تبریز بود از خدادادی، نقش زیادی در تایید اعتبارنامه او داشت.

مداحانِ «اهل حال»

عبدالرضا هلالی جزو اولین افرادی بود که سی دی فیلم لو رفته از او در حالی که با دو زن در یک خانه است و قلیان می­‌کشد، منتشر شد. سی دی این فیلم در سال ۸۵ در خیابان­‌ها به فروش می­‌رسید و دست به دست می­‌چرخید. بعدها هلالی آن دو زن را همسر و خواهر زن خود معرفی کرد.

اما ماجرای هلالی به همین جا ختم نشد. او به همراه روح‌الله بهمنی و احد قدمی در تابستان ۱۳۹۶ بازداشت شد. علت بازداشت او در رسانه­‌ها «ارتباط با یک زن کارمند سفارت فرانسه» عنوان شد. رسانه‌های داخل ایران آن زن را رابط موساد می­‌دانستند و نوشتند که «ارتباط با موساد» جرم دیگر این مداحان است.

نهایتا عبدالرضا هلالی از ایام فاطمیه ۹۷ بار دیگر شروع به مداحی در مجالس عمومی کرد و جلسات هفتگی هیئت او در حسینیه مهدیون تهران برقرار شد.

سعید طوسی؛ بازداشت افشاگران، رهایی متجاوز

سعید گندم نژاد طوسی، از اساتید تلاوت قرآن است که به بیت رهبر جمهوری اسلامی راه دارد و در مراسم‌های مختلف در آنجا حاضر می­‌شود. حدود ۹ سال پیش بود که طوسی با اتهام «آزار و اذیت جنسی» روبرو شد. پس از افشای برخی موارد «آزار و اذیت جنسی» توسط این قاری قرآن، والدین بعضی از قاریان نوجوان از وی شکایت کردند ولی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در بهمن‌ ۹۶ او را «تبرئه» کرد.

سعید طوسی در شکایت نوبت اول در سال ۹۱، برای اتهام تشویق به فساد و تحریک جنسی نوجوانان و ارتکاب اعمال منافی عفت و افعال حرام با نوجوانان» مجرم شناخته شد ولی در اردیبهشت سال ۹۲، بازپرس نظر خود را پس می‌گیرد و برای او «قرار منع تعقیب» صادر می‌کند و می‌گوید «طبق نظر مقام بالاتر» این کار را کرده است.

سعید طوسی تنها یک بار به این اتفاق واکنش نشان داد و طی نامه­‌ای خطاب به سید علی خامنه‌ای و با تهدید رسانه­‌های داخلی در بخشی از آن نامه نوشت: «اینجانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستند سازی شده و با ارتباط دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه ی قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت آلود خود برداشته اند. اگر چه اینجانب خود را بی نیاز از پاسخگویی به آنان دانسته و اعتنایی به آن ننمودم، اما از آنجایی که این خبر کذب موجب نگرانی برخی دوستان قرآنی شده، لازم دیدم ضمن نفی این اکاذیب و شایعات مطالبی را معروض دارم».

در حاشیه این پرونده هم از دو خانواده به علت رسانه‌ای کردن این موضوع شکایت شد و چند نفر از افرادی که در انتشار این خبر نقش داشتند به اتهام ارتباط با آمدنیوز و روح‌الله زم بازداشت شدند.

صلواتی و پرونده­ای ناتمام

ابوالقاسم صلواتی از قاضیان معتمد نظام و دستگاه اطلاعاتی هم از این قافله جا نماند. کانال «جعبه سیاه» متعلق به مسعود مولوی فعال رسانه‌ای که در ترکیه ترور شد، در رابطه با صلواتی اسنادی را منتشر کرد که به رابطه او با خواهر یکی از متهمانش اشاره داشت. این کانال قصد داشت که باقی آن اسناد هم منتشر کند که با ترور مسعود مولوی فعالیت­‌های کانال به پایان رسید.

جعبه سیاه با انتشار اسکرین‌شات چت­های صلواتی نوشت: «این فقط بخشی از متن چت­های قاضی فاسد ابوالقاسم صلواتی (رییس شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران) با خواهر یکی از متهمان پرونده روزچنگ ها است. لازم به توضیح است این خانم باهماهنگی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه پاسخ چت اقای صلواتی را میداده تا فساد اخلاقی قاضی صلواتی محرز شود. این پیام ها توسط خانمی که مخاطب پیام­‌ها­ست تایید و در  پلیس فتا و دادستانی اصالت سنجی شده و به عنوان سند دارای ادله اثبات دیجیتال در پرونده فساد اخلاقی ابولقاسم صلواتی ثبت شده و درحال رسیدگی است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده «همچنین فیلم‌های رابطه نامشروع این قاضی با خانواده برخی متهمان و… نیز از طریق هک‌گوشی صلواتی تهیه شد که هم‌اکنون در اختیار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است ولی متاسفانه در دوره ریاست صادق آملی لاریجانی‌ در قوه قضاییه رسیدگی نشد.»

به تیم سیاهه می‌توان مواردی را که در محافل و منبرهای مختلف با طعنه در موردشان صحبت شده و اما جزییاتی از آن­ها منتشر نشده را افزود. گفته می شود علی جنتی، وزیر اسبق ارشاد در ادامه رابطه‌اش یا زنی که ادعا شد پرستو بود مجبور به استعفا شد. در مورد نجفی شهردار اسبق تهران داستان تراژیک‌ شد و کسی که ادعا می‌شد «پرستو»ی او بود به دست وی به قتل رسید. شورای شهر بابل، که به گفته امام جمعه آن شهر «عده‌ای از بیرون شورا با کمک عناصری از درون شورا با استفاده از یک زن شورا را به فحشا کشاندند» و ۹ نفر از اعضای آن شورا که خبر رابطه‌شان با یک زن منتشر شده بود دستگیر شدند و شورا ملغی شد.

  این­ها اما به نظر می‌رسد نه اولین هستند و نه آخرین. از روحانیونی مانند فلسفی و شجونی که در پیش از انقلاب عکسشان با زنانی که ادعا می‌شد فرستاده ساواک بود منتشر شده بود تا به امروز که یک روحانی حکومتی سوژه شبکه­‌های اجتماعی شده است. تاریخ چهل و سه ساله جمهوری اسلامی پر است از شیوخ و انقلابیونی که برای خصوصی‌ترین مسائل مردم تصمیم گرفتند و چون به خلوت رفتند آن کار دیگر کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.