رهایی ۲ زندانی از اعدام در کرمانشاه و منوجان

چهارشنبه, 6ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در شهرهای کرمانشاه و منوجان که پیشتر از بابت اتهام قتل در پرونده‌های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، با جلب رضایت ۲۰ نفر از اولیای دم یک پرونده، یک متهم به اعدام در شهرستان منوجان در استان کرمان، پس از ۱۳ سال از زندان رهایی یافت.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش و همت مصلحین و مقامات قضایی شهرستان منوجان و با رفتار بزرگ منشانه و خیرخواهانه اولیای دم، زندانی ۳۸ ساله‌ای که ۱۳ سال از عمر خود را در زندان به سر برده و حکم اعدام وی صادر شده است، مورد بخشش قرار گرفت.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمانشاه

به گزارش میزان، رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

منوچهر فتاحی گفت: پرونده‌ای با موضوع قتل در سال ۱۳۹۸ جهت سازش و رهایی محکوم از اعدام به شعبه ۴۵ ستاد صبر استان کرمانشاه ارجاع شد.

وی در خصوص جزییات این پرونده، اظهار کرد: در یک درگیری در سال ۱۳۹۸ در شهرستان روانسر یک نفر به صورت اتفاقی به قتل می‌رسد. پس از دستگیری متهم و تشکیل پرونده اولیه توسط نیروی انتظامی پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان روانسر ارجاع و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

فتاحی افزود: در همین راستا با درخواست خانواده زندانی پرونده جهت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف تشکیل و در حالی که زندانی در زندان کرمانشاه در حبس قرار داشت با تلاش شعبه ۴۵ ستاد صبر این استان و همچنین بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان این فرد از چوبه دار رهایی یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.