بارش برف و باران در تهران

چهارشنبه, 6ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن
بارش برف و باران در تهران

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از امشب تا جمعه ( ۸ بهمن‌ماه) در بعضی ساعت‌ها در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده و در نیمه شمالی استان بارش باران و برف مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز(۶ بهمن‌ماه) تا صبح فردا (۷ بهمن‌ماه) وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا نیمه ابری و به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری همراه با انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از عصر امروز(۶ بهمن‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و از امشب تا جمعه ( ۸ بهمن‌ماه) در بعضی ساعت‌ها در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده و در نیمه شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات مه و بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

از پنج شنبه شب (۷ بهمن‌ماه) تا جمعه شب(۸ بهمن‌ماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در ارتفاعات کولاک برف بیش‌بینی می‌شود.

از پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) تا شنبه (۹ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین به ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ بهمن‌ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در نواحی پرتردد در بعضی ساعات با انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ بهمن‌ماه) ابری و بارش باران با احتمال رگبار برف و در بعد از ظهر وزش باد، با بیشترین و کمترین دمای ۹و ۱- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین جمعه (۸ بهمن‌ماه) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی و از بعد از ظهر ابری و گاهی بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۷ و ۲- درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش ایسنا،اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: چهارشنبه شب( ۶ بهمن‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، در بعضی ساعات بارش برف و باران در ارتفاعات گاهی کولاک برف و احتمال تگرگ در سطح استان به‌ویژه بخش‌های شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که این پدیده تا صبح جمعه (۸ بهمن ماه) و تا عصر جمعه در ارتفاعات شرقی ادامه دارد.

در پی نفوذ این سامانه بارشی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد درون‌شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه کرد.

به دنبال نفوذ سامانه بارشی به استان از عصر پنجشنبه (۷ بهمن ماه) افزایش وزش باد رخ می‌دهد که در بعضی مواقع این وزش باد در سطح استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان خیلی شدید است و تا جمعه شب (۸ بهمن ماه) نیز به پایان خواهد رسید.

بر اثر حاکمیت این پدیده جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک  در دستورکار قرار گیرد.

در ادامه اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش دما هشدار داد که این پدیده از پنجشنبه شب (۷ بهمن ماه) شروع می‌شود و جمعه شب (۸ بهمن ماه) به پایان می‌رسد.

در این شرایط جوی کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه سلسیوس به‌ویژه بخش‌های شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه کرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.