رهایی یک زندانی از اعدام در استهبان

چهارشنبه, 6ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در شهرستان استهبان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل دادگستری فارس، از رهایی یک زندانی از اعدام در شهرستان استهبان پس از گذشت ۹ سال خبر داد.

کاظم موسوی گفت: چندین سال پیش در شهرستان استهبان در پی بروز اختلاف ملکی بین دو نفر درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان جوانی به قتل می‌رسد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به اعدام، در یکی از شعب دادگاه‌های کیفری یک شیراز صادر شد.

 موسوی اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف، با تلاش رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف استهبان، با یک اقدام هماهنگ با دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه در طول سه سال، رضایت اولیای دم اخذ و این پرونده پس از ۹ سال منتهی به صلح و سازش شد.

رئیس دادگستری فارس با قدر دانی از گذشت خانواده اولیاء دم گفت: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد، تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه صلح را در جامعه به دنبال خواهد داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.